معاون سیاسی رییس‌الوزرا به سفیر ترکیه: مکاتب دخترانه در اکثر ولایات باز است

© https://twitter.comمعاون رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در گفت‌وگو با سفیر ترکیه،
معاون رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در گفت‌وگو با سفیر ترکیه، - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
معاون سیاسی رییس‌الوزرا در دیدار با سفیر ترکیه از باز بودن مکاتب دختران در اکثر ولایات صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هم‌زمان با بسته بودن بیش‌تر مکاتب دخترانه در کشور، مولوی عبدالکبیر، معاون رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در گفت‌وگو با سفیر ترکیه، از باز بودن این مکاتب یاد کرده است.
او در این دیدار که امروز شنبه (6 قوس) برگزار شد، به سفیر ترکیه گفته است که زنان در ادارات مختلف کار می‌کنند و مکاتب دخترانه نیز در بیش‌تر ولایات فعال است.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در رشته توییت‌هایی، به نقل از معاون سیاسی رییس الوزرا نوشته است که زنان در اداره‌ها، از جمله ریاست پاسپورت، میدان هوایی و سکتور صحت کار می‌کنند و مکاتب دخترانه در بسیاری از ولایات کشور فعال است.
در همین حال، مولوی عبدالکبیر افزوده است که با تکمیل شدن طرح جدید تعلیمی، مکاتب دخترانه سال آینده در سراسر کشور بازگشایی خواهد شد.
این مقام طالبان به ارگین ای، سفیر ترکیه گفته است که افغانستان به کمک و همکاری تمام کشورها به ویژه ترکیه نیازمند است.
سفیر ترکیه خاطرنشان کرده است که سرمایه‌گذاران ترکیه علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند و در هفته‌های آینده به این کشور سفر خواهند کرد.
اظهارات معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در باره کار کردن زنان و باز بودن مکاتب دخترانه در حالی مطرح شده است که از زمان روی کار آمدن حکومت سرپرست طالبان، مکاتب همه ولایات به روی دختران بالاتر از صنف نهم بسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала