رئیس یوناما در شمال افغانستان: نگرانی‌ها از فعالیت داعش در این اواخر بیشتر شده‌است

© AFP 2023 / Haidar HamdaniИракские джихадисты
Иракские джихадисты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
رئیس دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در نشستی با مسوولان محلی و امنیتی جوزجان گفته است که نگرانی‌ها از فعالیت گروه داعش در این اواخر بیشتر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات‌روز، روبین کلفین، رئیس دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در این دیدار که امروز (جمعه، 5 قوس) انجام شده، همچنین گفته است که به‌منظور ارزیابی وضعیت امنیتی و اخذ دیدگاه مسوولان محلی و امنیتی جوزجان با همکارانش وارد این ولایت شده است.
داملا شعیب رسالت، والی طالبان برای جوزجان در این دیدار گفته است که داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در بین مردم افغانستان هیچ جایگاهی ندارد و نیاز است که جهان از بزرگ‌نمایی پدیده‌ی داعش خودداری کند.
به‌‌گفتۀ وی، داعش در افغانستان جایگاه و پایگاه ندارد و مردم برای عدم رشد این پدیده با امارت اسلامی همکاری می‌کنند.
آقای رسالت افزوده است که مردم برای حفظ ثبات و دفاع از ارزش‌های اسلامی از گرسنگی می‌میرند ولی داعش را قبول ندارند.
داملا سراج، قوماندان امنیۀ طالبان برای جوزجان در این نشست گفته است که گروه داعش پس از شکست در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپۀ این ولایت، توانایی ظهور دوباره را ندارد.
به‌گفتۀ سراج، گروه داعش توانایی حرکت و هسته‌گذاری را پس از حاکمیت طالبان به‌گونۀ کامل از دست داده است. وی تأکید کرده است که نیروهای طالبان تدابیر گسترده‌ی امنیتی را در مرکز و ولسوالی‌های جوزجان روی‌دست گرفته‌اند.
وضعیت امنیتی، آزادسازی پول‌های منجمد‌شده، آموزش و پرورش، فراهم‌آوری کمک‌های بشردوستانه و درخواست ایجاد کلینیک‌ها و مکاتب از موارد دیگری بوده که در این نشست روی آن بحث شده است.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
سازمان ملل: طالبان در برابر گسترش داعش در افغانستان ناتوان است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала