حنفی دستور بازکردن حساب های بانکی مقام های حکومت پیشین را صادر کرد

© https://twitter.com هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
معاون دوم نخست وزیر گروه طالبان، دستور بازکردن حساب‌های بانکی مقام‌های حکومت پیشین را صادر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، عبدالسلام حنفی، معاون دوم ملا محمد حسن آخند، نخست‌وزیر حکومت طالبان‌ در نامه‌ای به بانک مرکزی این کشور، دستور بازگشایی حساب‌های بانکی مقام‌های پیشین حکومتی را که افغانستان را ترک نکرده‌ و در افغانستان به سر می‌برند و با حکومت طالبان کار می‌کنند را صادر کرده است.
در این نامه آمده است، که پس از تایید سرپرست ریاست مربوط، معاش‌ها به آنان پرداخت شود و مقام‌های که برای حکومت کار نمی‌کنند و در افغانستان هستند، باید حساب‌های بانکی خود را بازگشایی کنند، اما حقوق‌شان پرداخت نشود.
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد
هم‌چنان در این نامه افزوده شده است، که حساب‌های مقام‌های حکومت پیشین که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برند و به‌طور رسمی مسئولیت خود را به حکومت جدید واگذار نکرده‌اند، باید بسته بماند.
به گفته‌ی آقای حنفی، حساب‌های شرکتی و فردی که یک مقام عالی رتبه در آن سهام دارد و در خارج از کشور سکونت دارد، دارایی‌ها باید به نسبت سهم بسته شود.
یادآوری می کنیم، که با به قدرت رسیدن گروه طالبان در کشور، حکومت آنان از بانک‌های خصوصی خواسته بود تا حساب تمام وزیران، معاونان وزیر، عضوهای مجلس نمایندگان، والیان، معاونان والی، رییسان امنیت ولایت‌ها و عضوهای شوراهای ولایتی حکومت پیشین بسته شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала