نشست رهبران ارمنستان و آذربایجان در حضور ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر Трёхсторонняя встреча лидеров России, Азербайджана и Армении (11 января 2021). Москва
Трёхсторонняя встреча лидеров России, Азербайджана и Армении (11 января 2021). Москва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
عضو شوید
پاشینیان صدراعظم ارمنستان و علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سوچی در حضور پوتین با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی صدراعظم ارمنستان اعلام کرد که نیکول پاشینیان، صدراعظم این کشور برای دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به سوچی سفر کرد.
این سیاستمداران با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که از هر دو طرف دعوت کرده است، با همدیگر صحبت می کنند.
Президент России Владимир Путин (слева) и президент Азербайджана Ильхам Алиев во время встречи в государственной резиденции Загульба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
پوتین نقش مهم را در حل منازعه قره‌باغ بازی کرد
رهبران دو کشور در خصوص تعیین سرحدات ارمنستان و جمهوری آذربایجان صحبت خواهند کرد. موضوع تحدید سرحدات اکنون مهمترین موضوع در روابط دو کشور است. به دلیل اختلاف سرحدی در 14-15 نوامبر، درگیری نظامی بین نیروهای مسلح دو طرف رخ داد که این درگیری پس از مداخله روسیه متوقف شد.
چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در 19 نوامبر اعلام کرد که رهبران ارمنستان و آذربایجان قصد دارند در اواسط دیسامبر برای اجلاس سران "مشارکت شرقی" اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کنند. خبر سفر هر دو سیاستمدار به پایتخت اتحادیه اروپا در پس زمینه گزارشات مبنی بر تعویق چندین بار نشست در روسیه منتشر شد.
انتظار می رود در ادامه مذاکرات، طرفین توافق نامه ای را در مورد ایجاد کمیسیون واحد برای تعیین و توافق بر سر مرز دولتی امضا کنند. پاشینیان در 23 نوامبر در مورد وضعیت فعلی مذاکرات گفت: سند بالقوه فقط مربوط به ایجاد کمیسیونی از ارمنستان و آذربایجان است که کار بر روی تحدید حدود و مرزبندی را آغاز خواهد کرد. آنجا هیچ سرحدی مشخص نخواهد شد.
پیش از این، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه در دیدار با صاحب گافارووا، رئیس پارلمان آذربایجان، گفته بود که طرفین در مورد منبع گزارشات برای تصویب سرحدات جدید به یک نظر مشترک رسیده اند. به گفته ماتوینکو، این منبع نقشه های منطقه شوروی از آرشیو وزارت دفاع روسیه خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала