12 نهاد چینی در فهرست سیاه امریکا قرار گرفت

© AP Photo / Andy Wongمعامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است
معامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
ایالات متحده در مجموع 27 نهاد از آن میان 12 مورد در چین را به دلیل آنچه نگرانی‌های امنیت ملی خواند، در فهرست سیاه صادرات قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ایالات متحده دوازده گروه چینی را که در محاسبات کوانتومی و سایر فناوری‌‌ای پیشرفته دخیل هستند، در فهرست سیاه صادرات قرار داد و مدعی شد آن‌ها خطر دسترسی ارتش آزادی‌بخش خلق چین به فناوری‌های حیاتی امریکایی را ایجاد می‌کنند.
بر پایه گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این اقدام که فروش فناوری‌ها را به شرکت‌های موجود در این فهرست برای شرکت‌های امریکایی تقریباً غیرممکن می‌کند، در مجموع ۲۷ نهاد از جمله ۱۲ مورد در چین و دو شرکت وابسته در جاپان و سنگاپور را هدف قرار داد. علاوه بر محاسبات کوانتومی، این فهرست شامل شرکت‌هایی در صنایع نیمه رسانا و هوافضا می‌شود.
وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت، که هشت گروه از گروه های چینی به طور خاص برای جلوگیری از دسترسی آن‌ها به فناوری حساس مرتبط با کوانتوم مورد هدف قرار گرفتند و استدلال کرد که آن‌ها می‌توانند به ارتش چین کمک کنند تا برنامه‌های ضد پنهان کاری و ضد زیردریایی را بهبود بخشد و تلاش‌ها برای شکستن رمزگذاری ایالات متحده را تسهیل کند.
به گزارش روزنامه انگلیسی، این اقدامات جدیدترین تلاش دولت بایدن برای سخت‌تر کردن دستیابی به فناوری‌های پیشرفته با کاربردهای نظامی برای چین است. ماه گذشته، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده به شرکت‌های آمریکایی در مورد تلاش‌های چین برای دسترسی به فناوری در زمینه‌هایی از جمله محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی هشدار دادند.
افزون بر گروه‌های چینی مورد هدف، واشنگتن ۱۳ شرکت پاکستانی را برای فعالیت‌های مرتبط با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای هدف قرار داد. موسسه فیزیک و فناوری مسکو را هم به فهرست "کاربر نهایی نظامی" اضافه کرد.
"جینا رایموندو" وزیر بازرگانی ایالات متحده مدعی شد: اقدامات امروز به جلوگیری از انحراف فناوری‌های ایالات متحده به سمت پیشرفت نظامی جمهوری خلق چین و روسیه کمک می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала