مقابله با هجوم پناهجویان؛ ورود نیروهای ناتو به لهستان

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر Польские военные у лагеря нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе
Польские военные у лагеря нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
وزارت خارجه لهستان از ورود نیروهای ناتو به کشور به‌منظور مقابله با هجوم پناهجویان در مرز خود با بلاروس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، لوکاش یاسینا سخنگوی وزارت خارجه لهستان در رابطه با بحران در مرز گفت: ما از قبل مورد حمایت کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو قرار گرفته‌بودیم. سربازان بریتانیایی قبلاً وارد کشور شده اند و از کشورهای دیگر نیز نیروها وارد لهستان خواهند شد. این بیشتر از یک حضور نمادین که در حال حاضر است، خواهد بود.
یاسینا همچنان خاطرنشان کرد که ورشو انتظار دارد که امریکا دامنه حفاظتش از لهستان را گسترش دهد.
به گفته وی، علاوه بر این، برنامه‌های دولت شامل اقداماتی مانند پایان دادن به خطوط جاده‌ای و ریلی با بلاروس است.
اخیرا اوضاع در مرز بلاروس و لهستان در پی حضور موج پناهجویان متشنج است. پیشتر کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان که عمدتاً کرد بوده اند، روانه مرز بلاروس با لهستان شده اند. حدود دو هزار پناهنده، از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک، در مقابل موانع لهستانی در خط مرزی توقف کرده و اقدام به برپایی کمپ کرده اند.
Лагерь нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
نگرانی لهستان از افزایش تعداد پناهجویان افغان در مرز با بلاروس
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، مسکو آماده است از هر طریق ممکن به حل این بحران کمک کند، البته اگر در این خصوص چیزی به روسیه بستگی داشته باشد. وی همچنین در واکنش به برخی اتهامات مطرح شده علیه روسیه در رابطه با وضعیت مرز بلاروس-لهستان خطاب به کشورهای مربوطه توصیه کرد، به مسائل داخلی خود پرداخته و آن ها را به دوش کسی نیندازند.
بحران مهاجرت

لیتوانی، لتونی و لهستان از افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در مرز با بلاروس خبر داده‌اند و مینسک را به ایجاد بحران مهاجرت متهم می کنند. مینسک تمامی اتهامات را رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала