طالبان: در مذاکرات با امریکا در دوحه تلاش می‌کنیم پول‌های مسدود شدۀ افغانستان آزاد شود

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
ذبیح‌ الله مجاهد، سخنگوی عمومی طالبان و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه تأیید کرده است که گفتگوها میان این گروه و ایالات متحدۀ امریکا هفتۀ آینده در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، باختر امروز (چهارشنبه، 3 قوس) به نقل از مجاهد نوشته است که مسوولان طالبان در جریان این گفتگوها تلاش می‌کنند تا پول‌های منجمدشدۀ مردم افغانستان را آزاد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.
طبق گزارش، آقای مجاهد گفته که طالبان در چوکات توافقنامۀ دوحه هر از گاهی با نمایندگان امریکا دیدارهایی دارند و این دیدارها به نفع امریکا و طالبان است. وی تأکید کرده است که در این دیدارها تعهدات تازه می‌شود و تشویش‌ها نیز از بین می‌رود.
مجاهد همچنین گفته است که این دیدارها می‌تواند باعث اساس‌گذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان امریکا و طالبان شود که به نفع هر دو طرف است.
او در ادامه گفته است که طالبان به تعهدات خود پایبند است و از امریکا نیز خواسته است که هر از گاهی با مسئولان این گروه نشست داشته باشد.
پیش از این، خبرگزاری فرانسه گزارش کرده بود که امریکا گفتگوهای خود را با طالبان هفتۀ آینده در قطر از سر می‌گیرد.
نید پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز سه‌شنبه (2 قوس) گفته است که توماس وِست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان رهبری هیأت امریکایی برای گفتگوهای برنامه‌ریزی شده دو هفته‌ای با طالبان را بر عهده خواهد داشت.
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
آمریکا: هفته آینده مذاکرات دوحه با طالبان از سر گرفته می‌شود
این درحالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، حدود ده میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی افغانستان که در بانک‌های امریکا نگهداری می‌شد، مسدود شده است.
طالبان بارها خواستار آزادسازی این ذخایر شده‌اند، اما امریکا تاکنون این خواست را نپذیرفته است. امریکا تشکیل دولت فراگیر، احترام به حقوق بشر از جمله حق آموزش زنان را شرط تعامل با طالبان اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала