کشور مناسب برای استقرارسلاح هسته‌ای آمریکا کدام است؟

© Photo / Public domainبمب های اتمی
بمب های اتمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
دانشمند علوم سیاسی معتقد است که احتمال دارد ایالات متحده تسلیحات هسته‌ای خود را در اروپای شرقی مستقر کند.
به گزارش اسپوتنیک، وادیم کوزیولین، کارشناس باشگاه والدای و رئیس مرکز مطالعات جهانی و روابط بین‌الملل آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه روسیه می‌گوید که لهستان، محتمل ترین کشور در اروپای شرقی برای استقرار سلاح های هسته ای آمریکا خواهد بود.
کارشناس تاکید کرد، کشورهایی که احساسات ضد روسی آشکاری دارند، شانس بیشتری برای دریافت سلاح های هسته‌ای آمریکا را دارند.
به گفته این کارشناس علوم سیاسی، " این امر مهم است، زیرا بخشی از مردم تمایل ندارند، در حالی که روسیه آنها را هدف موشک های هسته‌ای خود قرار داده است،روسیه زندگی کنند، امکان اعتراض، تظاهرات در مجلس و دولت وجود دارد."
کوزیولین از شروط دیگر برای دستیابی به تسلیحات هسته ای آمریکایی هزینه ساخت زیرساخت های لازم، تأمین امنیت خود و حفاظت از کلاهک های هسته‌ای را نام برد.
کارشناس می‌گوید: "من فکر می کنم لهستان برای این کار مناسب تر از دیگر کشور هاست. سایر کشورها به طور کامل معیارها را برآورده نخواهند کرد."
این در حالی است که پیشتر "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو اعلام کرد که چنانچه برلین مایل به استقرار تسلیحات هسته ای ناتو در خاکش نباشد، گزینه های دیگری از جمله کشورهای شرقی اروپا مطرح هستند.
وی در این باره گفت: من انتظار دارم که آلمان همچنان بخشی از اشتراک (تسلیحات) هسته ای باشد زیرا برای کل چارچوب دفاعی اروپا بسیار مهم است.
در پاسخ، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که چنین اقدامی نادیده گرفتن توافقات بین روسیه و ناتو است، زیرا ناتو متعهد شده است که سلاح های هسته ای در قلمرو اعضای جدید این پیمان مستقر نکند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала