سازمان ملل: وضعیت دهقانان در افغانستان فاجعه بار است

© رخنامه وزارت زراعت نزدیک به 200 هزار تن انار امسال در افغانستان تولید می شود
نزدیک به 200 هزار تن انار امسال در افغانستان تولید می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل در گزارشی از وضعیت وخیم دهقانان در افغانستان ابراز نگرانی نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد "اف ای او" روز گذشته با نشر پیام‌های چند تن از دهقانان هرات در صفحه رسمی توییترش یکبار دیگر در مورد وضعیت دهقانان و مالداران در سرتاسر افغانستان ابراز نگرانی شدید کرد و گفت که اگر با آنها همکاری صورت نگیرد فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
ریچارد ترانچارد نمایندۀ "اف ای او" در افغانستان در توییتر رسمی این سازمان از سفرش به ولایت هرات و دیدارش با دهقانان و مالداران در این ولایت دیروز یکشنبه "30 عقرب" خبر داده و وضعیت را وخیم خوانده است.
نگرانی از پیامدهای خشکسالی در هرات در حالی مطرح می‌شود که برنامه جهانی غذا هم به تازگی از بحران گرسنگی به علت قحطی و خشکسالی در سرتاسر افغانستان هشدار داده و گفته که میلیون‌ها نفر در این کشور با خطر گرسنگی روبه‌رو اند.
ریچارد ترانچارد نمایندۀ "اف ای او" در افغانستان افزوده که این اداره به هر یک از 120 دهقان در هرات 50 کیلوگرام تخم اصلاح شده گندم را فراهم کرد اما به گفته آقای ریچارد برای رفع مشکلات شدید دهقانان نیاز به کمک‌های دوامدار است.
پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان که از آن بیش از سه ماه می‌گذرد، مردم در نقاط مختلف کشور از وضعیت بد اقتصادی شکایت دارند، در کنار از دست رفتن وظایف برخی‌ها، عدم پرداخت معاشات کارمندان دولتی و توقف کمک‌های خارجی با این کشور، خشکسالی هم یکی از چالش‌های جدی است که دامن‌گیر افغانستان شده.
تغییر اقلیم در سرتاسر جهان و فرارسیدن زمستان، کم بارانی و قحطی که به گفته برنامۀ جهانی غذا می‌تواند در زمستان امسال افغانستان را به جهنم روی زمین مبدل کند.
از سوی دیگر صندوق حمایت کودکان ملل متحد "یونیسف" هم هشدار داده که به دلیل بحران غذایی بی‌پیشینه در افغانستان، حدود چهارده میلیون کودک با سوء تغذیه روبه‌رو بوده که از جمله یک میلیون آن‌ها با خطر مرگ مواجه اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала