پنتاگون: چگونگی روابط آینده آمریکا با دولت جدید افغانستان هنوز مشخص نیست

© REUTERS / Ken CedenoМинистр обороны США Ллойд Остин во время пресс-конференции в Пентагоне
Министр обороны США Ллойд Остин во время пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
رئیس پنتاگون می‌گوید کشورش هنوزآماده اظهار نظر در مورد چگونگی روابط آینده این‌کشور با دولت جدید افغانستان تحت سلطه طالبان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز شنبه (20نوامبر) در اجلاس امنیتی منطقه‌ای " " که در بحین برگزار شده است، گفت که ایالات متحده هنوز نمی تواند بگوید روابطش با دولت جدید افغانستان چگونه ایجاد خواهد شد. کار روی این موضوع ادامه دارد.
به گفته وزیر دفاع آمریکا، اینکه دولت جدید افغانستان در نهایت در کدام جهت توسعه خواهد یافت دشوار است. رابطه ما با هیچ دولت آینده افغانستان در حال حاضر تعریف نشده است.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت، در کوتاه مدت، اولویت اصلی دولت کنونی آمریکا، تخلیه اتباع آمریکایی و افغان‌هایی است که با نیرو آمریکایی همکاری نموده و می‌خواهند افغانستان را ترک کنند.
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
هشدار آمریکا به شهروندانش در اتیوپی: ماجرای افغانستان را تکرارنکنید
کفتنی است در اوایل ماه آگست، طالبان (که دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала