وال استریت ژورنال: روسیه را یک قدرت ضعیف تلقی نکنید

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Российский истребитель Су-27 сопровождает самолет P-8A "Посейдон" ВМС США над Балтийским морем
Российский истребитель Су-27 сопровождает самолет P-8A Посейдон ВМС США над Балтийским морем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی از کشور های غربی خواست تا روسیه را یک قدرت ضعیف و فاقد توانمندی های نظامی – سیاسی ندانند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مطلبی نوشت:: پوتین افسانه ها در مورد روسیه ضعیف از میان برداشت و سایر کشور های جهان را مجبور کرد که طبق قوانین خودش زندگی کنند.
دو تن از روزنامه نگاران این نشریه می گویند: "رئیس جمهور روسیه مهارت وادار کردن قدرت های قوی تر را بر اساس شرایط خود به دست آورده است.
در مقاله خاطرنشان شده است که زمان آن فرا رسیده است که کشورهای غربی اعتقاد غرور آفرین خود را مبنی بر اینکه روسیه یک کشور ضعیف است که می توانید نظر خود را بر آن تحمیل کنید، کنار بگذارند. نویسندگان خاطرنشان کردند که ولادیمیر پوتین در دوران ریاست جمهوری خود تقریباً هرآنچه که لازم بود، برای تقویت موقعیت کشورش در زمینه های مهم انجام داد.
در ادامه این مقاله آمده است، تحت رهبری رئیس جمهور روسیه، نیروهای مسلح این کشور مدرنیزه شدند، گفتگوهای انرژی بهبود یافتند و عرضه نفت و گاز افزایش یافت. علاوه بر این، فدراسیون روسیه حمایت بسیاری از کشورهای دوست را جلب کرده است.
همانطور که در گزارش این نشریه آمده است، مسکو به پیمان ناتو ثابت کرد که این اتحاد در ادامه گسترش به سمت شرق موفق نخواهد شد.
دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
سناریوی نبرد "آخرالزمان" روسیه برای آمریکا افشا شد
در این مقاله آمده است که در پس زمینه تقویت تعامل بین کیف و اتحاد آتلانتیک شمالی، کرملین با اوکراین تقریباً به عنوان "کشتی هواپیمابر ناتو که در مرز با روسیه پارک کرده است" شروع به برخورد کرد.
در این مقاله همچنین به عملیات روسیه برای وادار کردن گرجستان به صلح در سال 2008 اشاره شده است. به گفته ناظران این روزنامه، کشورهای غربی در سال 2007 تماس های پوتین در کنفرانس امنیتی مونیخ را جدی نگرفتند که قول عضویت تفلیس و کی یف در بلوک نظامی را داده بود. با این حال، چند ماه بعد، جهان با خطر تشدید تنش جدید به دلیل درگیری که توسط مقامات گرجستان در اوستیای جنوبی آغاز شد، مواجه شد.
هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به افزایش نیروهای نظامی روسیه هشدار داده و مدعی شد که ممکن است کرملین "در تدارک حمله‌ای دیگر" به کشور همسایه‌اش، اوکراین باشد.
مناطق شرقی اوکراین، از مارس 2014 و در پی الحاق کریمه توسط روسیه، درگیر مناقشه بوده است. غرب، روسیه را به "ثبات‌زدایی از منطقه با حمایت از جدایی‌طلبان" متهم کرده است؛ اتهامی که کرملین نمی‌پذیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала