ادعای تازه؛ فتح‌الله گولن مسموم شده است

© REUTERS / Courtesy Selahattin Sevi/Zaman Daily via Cihan News Agency/HandoutIslamic preacher Fethullah Gulen.
Islamic preacher Fethullah Gulen. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
عضو شوید
ترکیه گزارش های مربوط به کشته شدن گولن واعظ مخالف دولت را در امریکا بررسی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، هاکان جوپور، رئیس خبرگزاری آناتولی ترکیه در واشنگتن می گوید که معلومات درباره مرگ فتح الله گولن، چهره مخالف دولت در ایالات متحده در حال بررسی است، پولیس تاکنون در این خصوص چیزی نگفته است.
این در حالی‌ست که روز گذشته رسانه ترکیه گزارش داده بودند که گولن در پنسیلوانیا مسموم شده است، رفت و آمد در آنجا همچنان محدود شده است. سازمان گولن با نشر یک ویدیو که در آن وی نماز می‌خواند، این خبر را رد کرد. اما خبرنگاران ترکیه ویدیو را قبلی و مونتاژی شده دانستند.
Турецкий писатель и проповедник Фетхуллах Гюлен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2020
ترکیه فتح‌الله گولن را به حمایت از اعتراضات در آمریکا متهم کرد
هاکان جوپور در توییترش نگاشته است: "ما از نزدیک آنچه که اتفاق می‌افتد، دنبال می‌کنم. منابع پولیس و رسانه های محلی در این خصوص چیزی نمی‌گویند. این بدان معنا نیست که هیچ اتفاقی رخ نداده است. ممکن است اتفاقی افتاده باشد و به پولیس گزارش نشده باشد. همچنان سازمان گولن نمی تواند آن را برای مدت طولانی پنهان کند".
مقامات ترکیه سازمان گولن را که آن را FETO (سازمان تروریستی فتح اللهی) می نامند، به دست داشتن در کودتای جون 2016 متهم کرده اند. در ترکیه، پس از شورش، بیش از 80 هزار نفر دستگیر و حدود 150 هزار کارمند دولتی، از جمله در ارتش، اخراج یا تعلیق شدند. خود گولن که در ایالات متحده به سر می برد، کودتا را محکوم کرد و اتهامات را رد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала