هرج‌ومرج در جریان تخلیه از افغانستان از لحاظ روانی مقامات امریکایی را از هم پاشید

© AFP 2023 / US Air Force / Staff Sgt. Brandon CribelarЭвакуация афганские гражданских лиц вооруженными силами США
Эвакуация афганские гражданских лиц вооруженными силами США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
نشریه "پولیتیکو" در مقاله‌ای می‌نویسد هرج و مرج در جریان تخلیه از افغانستان از لحاظ روانی کارمندان وزارت خارجه ایالات متحده امریکا را درهم شکست.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو می‌نویسد: کارمندان وزارت امور خارجه امریکا از مشکلات روانی به دلیل درخواست‌های گسترده افغان‌ها با تقاضای تخلیه در ارتباط با خروج ارتش امریکا از افغانستان، شکایت دارند. به گفته این نشریه، حتی در این وزارتخانه سنگ‌های درمانی به‌منظور کمک کارمندان برای مقابله با استرس مستقر شدند.
این نشریه براساس مصاحبه با حدود هشت کارمند وزارت امور خارجه و همچنان بررسی ایمیل‌ها گزارش می‌دهد که کارمندان این وزارتخانه "در ناامیدی و نابسامانی گرفتار شده اند". تعداد زیادی تماس‌ها و ایمیل‌های افغان‌ها و امریکایی‌هایی که در بحبوحه خروج ارتش امریکا در افغانستان سرگردان شده‌اند "برای برخی از کارمندان مشکلات روحی و روانی ایجاد کرده است که آنها ماه‌ها بعدتر هنوز هم تلاش دارند تا بر این مشکلات غلبه کنند".
این نشریه همچنان می‌نویسد: کارمندان وزارت امور خارجه امریکا در مصاحبه توضیح داد که در جریان تخلیه از افغانستان از "شیدایی و یا خستگی روانی کامل" رنج می‌بردند. همچنان آنها گفته اند که نیاز به حمایت سلامت روان دارند. یکی از مقامات به این نشریه گفت که همکارانش گاهی اوقات برای صبحانه همدیگر ملاقات و فقط گریه می‌کنند. همچنان مقام دیگر روند تخلیه از افغانستان را ناموفق خوانده است.
طبق گزارش این نشریه، در پایان ماه اکتوبر، بیش از 600 مشاوره داکتر با کارمندانی که در فعالیت‌های مربوط به افغانستان درگیر بودند، انجام شد و حتی سگ‌ها در ساختمان اصلی وزارت خارجه در واشنگتن مستقر شدند که برای مقابله با استرس کارمندان را کمک کنند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
امریکا: با شروع زمستان تخلیه افغان‌ها دشوار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
امریکا: تخلیه افغان‌ها در زمستان دشوار خواهد بود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала