تولید تریاک در افغانستان 8 درصد افزایش یافته است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaسیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟
سیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) روز چهارشنبه اعلام کرد که تولید تریاک در افغانستان در سال جاری 8 درصد افزایش یافته و به 6800 تن رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، در راپور جدید سازمان ملل در مورد وضعیت مواد مخدر افغانستان آمده است: "این افزایش به معنی این است که 320 تن هروئین خالص وارد بازارهای سراسر جهان خواهد شد".
خاطرنشان می شود که افغانستان در حال حاضر 80 درصد مصرف کنندگان در جهان را خصوص مواد افیونی تامین می کند. سال گذشته 85 درصد تریاک در افغانستان تولید شده است.
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2020
آمریکا: افزایش تولید تریاک ناامنی ها در افغانستان را طولانی‌تر ساخته است
غاده والی، رئیس این اداره گفت: وضعیت کنونی افغانستان نیازمند مداخله فوری جامعه جهانی است. لازم است در چارچوب حمایت سازمان ملل از مردم افغانستان، به کاهش پایدار کشت و تولید غیرقانونی مواد مخدر و همچنین تقاضا برای این محصولات در جهان دست یابیم.
بر اساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، سود حاصل از تولید مواد افیونی در سال 2021 بالغ بر 1.8 میلیار دالر تا 2.7 میلیارد دالر بوده است و فروش آنها در خارج از کشور درآمد بسیار بیشتری به همراه داشته است. بی ثباتی سیاسی در افغانستان منجر به افزایش قیمت تریاک شده است که از ماه می تقریباً دو برابر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала