مقام ایرانی: قیصاری در تهران بازداشت شده است

© Photo / Nezamuddin Qaisari FBنظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب
نظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
 یک مقام دولتی ایران از بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» یکی از فرماندهان محلی در شمال افغانستان به جرم جعل اسناد و فریب مهاجرین بازداشت شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فارس" مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، از دستگیری «نظام‌الدین قیصاری» از سیاسیون نزدیک به حکومت سابق افغانستان در تهران خبر داد.
این مقام ایرانی در رابطه با این خبر اظهار داشت: این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.
او گفت،، قیصاری با افتتاح 3 دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجرین افغانستانی به ویژه مهاجرین فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و در ازای این امور مبالغی را از این افراد دریافت می‌نمود.
محمودی اظهار داشت: تنها مرجع قانونی و رسمی برای رسیدگی به امور مهاجرین، ادارات دولتی بوده و هیچ فرد ایرانی یا افغانستانی دفتر یا مرکزی برای سازماندهی به امور هویتی و اقامتی ندارد و در صورت مشاهده چنین ادعا یا دفاتری باید حتما موضوع را به مراجع ذی‌صلاح برای برخورد قانونی اطلاع دهند.
پس از سقوط حکومت اشرف‌غنی در افغانستان تعدادی از مقامات و سیاسیون این کشور، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران پناه آوردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала