والی تازه گماشته شده کابل عضو فعال القاعده بود

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
حکومت سرپرست طالبان، یک فرمانده بدنام این گروه را که در خشن‌ترین حملات علیه غیر نظامیان در کابل دست داشت، به عنوان والی جدید پایتخت گماشته اند.
 به گزارش اسپوتنیک، لانگ‌وار ژورنال گزارش می‌دهد که قاری احسان‌الله  بریال والی تازه‌گماشته طالبان برای کابل به شبکه القاعده وابستگی داشته است.
به گفته این نشریه، قاری بریال برای اجرای حملات خود بر کابل و اطراف آن، به صورت مرتب از سپاه پاسداران نیز پول دریافت می‌کرده است.
بریال در ماه نوامبر به عنوان والی ولایت کابل معرفی شد. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تاریخ 7 نوابر2021 از بریال در جمله 44 فردی یاد کرد که از سوی این گروه در پست های جدید منصوب شدند.
گفتنی است همه تازه گماشته شدگان برای این پست ها از اعضای تندرو طالبان هستند.
بر اساس این گزارش، بریال همچنان به‌عنوان تسهیل‌کننده انتقال سلاح، مواد منفجره و افراد انتحاری از مرز پاکستان به کابل فعالیت می‌کرد.
به گفته این نشریه، او در تولید بمب‌های دستی، آموزش افراد انتحاری و برنامه‌ریزی و اجرای حملات در کابل نقش داشته است.
او یک گروه چند صد نفره از جنگجویان طالبان را علیه نیروهای امنیتی دولت پیشین افغانستان و نیروهای خارجی در این کشور بر عهده داشت.
نظامیان آمریکایی پیشتر نیز اعلام کرده بودند که بریال با گروه القاعده در ارتباط است.
بر اساس این گزارش، بریال بارها از سپاه قدس ایران کمک مستقیم دریافت کرده است. به گفته این نشریه، یک جنگجوی طالبان به نام امان الله در تهران زندگی می‌کرد و به‌عنوان افسر رابط مالی بین ایران و طالبان کار می‌کرد.
در این گزارش آمده است که دولت ایران از طریق امان‌الله برای طالبان پول ارسال می‌کرد تا علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان بجنگند. بریال مستقیماً از امان الله برای تقویت حملات در کابل و اطراف آن کمک مالی دریافت می‌کرد.
در این گزارش آمده است: «سپاه قدس ایران از طریق سپاه انصار که مأمور هدایت عملیات نظامی و سیاسی در داخل افغانستان بود، از طالبان همیشه حمایت می‌کرد.»
ایالات متحده و نیروی ناتو در سال 2011 گزارش دادند که  بریال و چندین جنگجوی دیگر طالبان در یک حمله هوایی در ولایت کنر کشته شدند.
در آن زمان نیروهای آمریکا و ناتو، بریال را یک «رهبر طالبان وابسته به القاعده» توصیف کردند. اما طالبان هرگز کشته‌شدن او را تایید نکرد و تنها اشاره کرد که چندین جنگجوی ساده در این حمله هوایی کشته شدند. اکنون او با گذشت 10 سال از خبر مرگش، به‌عنوان والی کابل در پایتخت افغانستان تعیین شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала