چین: ارمغان امریکا در سوریه و افغانستان هرج و مرج بود

© AP Photo / Andy Wongچین: ارمغان امریکا در سوریه و افغانستان هرج و مرج بود
چین: ارمغان امریکا در سوریه و افغانستان هرج و مرج بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت، ایالات متحده اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده و دموکراسی امریکایی مدتهاست ورشکسته شده است.
چین: امریکا خود بزرگ‌ترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
چین: امریکا خود بزرگ‌ترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان است
به گزارش وبگاه «وزارت خارجه چین» «وانگ ونبین» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در زمینه اتهام زنی‌های آمریکا به چین در مورد دموکراسی و حقوق بشر گفت،  آمریکا مانند گذشته تلاش می‌کند تا مداخله خود در امور داخلی سایر کشورها و اقدامات خود که امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تضعیف می‌کند، به نام «حقوق بشر» و «دموکراسی» توجیه کند.
وی در ادامه افزود، اما چه عراق، چه سوریه و چه افغانستان، حقایق بارها و بارها ثابت کرده‌اند که ایالات متحده با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌های خود به دیگران، به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای جهانیان به ارمغان می‌آورد. ایالات متحده اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده و دموکراسی آمریکایی مدتهاست که ورشکسته شده است.
یادآوری می کنیم، که اندکی پس از حمله انتحاری به فرودگاه کابل که به کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و ده‌ها شهروند افغانستانی منجر شد، آمریکا با انجام حمله‌ای پهپادی در این شهر، مدعی شد برنامه تروریست‌های داعش برای بمب‌گذاری را خنثی کرده است، اما بعدا مشخص گشت که این حمله منجر به کشته  شدن و زخمی شدن چند غیر نظامی شد.
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала