قرار است اسرائیل یهودیان اتیوپیا را به اراضی اشغالی منتقل کند

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
جنجال در تل‌ابیب بر سر سند محرمانه پیرامون انتقال باقی یهودیان از اتیوپیا به اراضی اشغالی بلند شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، یک سند محرمانه به دفتر نخست وزیر و وزارت مهاجرت رسیده است مبنی بر اینکه خطری زندگی یهودیان اتیوپیا را تهدید نمی‌کند که منتظر آوردن شان به اراضی اشغالی هستند. هدف از انتقال یهودیان اتیوپیا به اراضی اشغالی اعمال فشار بر سطوح عالی سیاسی است.
فشرده‌ی از درگیری اعراب و اسرائیل در در چند ساعت گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
فشرده‌ی از درگیری اعراب و اسرائیل در چند ساعت گذشته
در این سند آمده است که با وجود وضعیت دشوار در اتیوپیا، عملیات نجات یهودیان می‌تواند به درگیری با مقامات اتیوپیا و به خطر افتادن جان افراد منتظر منجر شود.
گفته میشود که براساس ارزیابی‌های مسؤولین اسرائیل انتقال یهودیان به اراضی اشغالی در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.
پیش از این دولت سابق رژیم اسرائیل نتانیاهو بنیامین صدراعظم به لایحه انتقال باقی یهودیان اتیوپیا را تصویب کرد و در چارچوب آن حدود 2000 یهود "فلاشمورا" به اراضی اشغالی منتقل شدند و این عملیات مارچ 2021 به اتمام رسید؛ اما فعلاً صحبت از نزدیک به 10 هزار یهود است که در انتظار پیوستن به خانواده‌های خود در اراضی اشغالی هستند. این تعداد هنوز مهاجرین جدید یهود محسوب نمی‌شوند زیرا هنوز روند گرویدن آنها به دین یهود تکمیل نشده است.
درگیری خونین بین القومی و بین الادیان در اتیوپیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2019
درگیری خونین بین القومی و بین الادیان در اتیوپیا
در همین راستا، بنینا تموشاتا، وزیر مهاجرت اسرائیل این سند را به باد انتقاد گرفت که از سوی شورای امنیت داخلی صادر شده است.
وی ظهار داشت، صحبت از ارزیابی امنیتی نیست بلکه صحبت از موضع گیری سیاسی است. برخی طرف‌ها تلاش دارند عملیات نجات باقی یهود در اتیوپیا را خراب کنند. این سند باید به سطل زباله تاریخی رژیم فعلی اسرائیل انداخته شود. این سند امنیتی نیست بلکه قصد و غرض شخصی است که تلاش دارد از باقی یهودیانی که در اتیوپیا مانده‌اند، غفلت کند.
در همین راستا، یهودیان ساکن اراضی اشغالی که اصالتا اهل اتیوپیا هستند، در پیامی فوری از صدراعظم اسرائیل خواستند، همه یهودیان را به اراضی اشغالی بازگرداند و به توافقنامه‌ای که سال 2020 برای انتقال تمامی یهودیان به اراضی اشغالی منعقد شده، پایبند باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала