ابراز نگرانی امریکا از برنامه‌های پوتین در زمینه توسعه هوش مصنوعی

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی امریکا از برنامه‌های پوتین در زمینه توسعه هوش مصنوعی
ابراز نگرانی امریکا از برنامه‌های پوتین در زمینه توسعه هوش مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
تحلیلگر نظامی امریکایی در مقاله‌ای برای نشنال اینترست می‌نویسد، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر این که روسیه قصد دارد به‌طور فعال تسلیحات را با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی توسعه دهد، برای پنتاگون نگران کننده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک، «پیتر سوچیو» تحلیلگر امریکایی در زمینه مسائل نظامی همچنان نوشته است که پیشرفت روسیه در زمینه ساخت تسلیحات با دقت بالا، طیاره‌های بدون سرنشین، سیستم‌های هماهنگ سازی نظامی، تصمیم گیری استراتژیک و سرکوب ارتباطات دشمن می‌تواند به منافع ایالات متحده آسیب جدی وارد کند.
Робот София, пообещавший уничтожить человечество - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2019
روسیه ابرقدرت در عرصه هوش مصنوعی در جهان
در مقاله آمده است: طبق گزارشی که اوایل سال جاری توسط مرکز تجزیه و تحلیل نیروی دریایی (CNA) تحت نام «هوش مصنوعی و خودمختاری در روسیه» منتشر شد، امروز بیش از 150 سیستم نظامی با پشتیبانی هوش مصنوعی در مراحل مختلف توسعه قرار دارند.
این کارشناس نظامی تاکید کرد که همکاری‌های فزاینده روسیه و چین در زمینه فناوری‌های پیشترفته برای امریکا خطرناک است. چیزی که برای امریکا خطرناک‌تر است این است که تلاش‌های روسیه توسط تکنولوژی پیشرفته با چین پشتیبانی می‌شود. در این مقاله از چین به‌عنوان همکاری اصلی روسیه در عرصه فناوری پیشرفته و در کل هوش مصنوعی نام برده شده است.
همچنان نویسنده می‌نویسد که اکنون همکاری‌های مسکو و پکن در بخش دفاعی محدود شده است، اما روابط در حال رشد بین دو کشور می‌تواند استفاده از هوش مصنوعی را در تسلیحات گسترش دهد. در کنار سلاح‌های هایپرسونیک روسیه و نیروی دریایی رو به رشد چین، این تهدیدی است که امریکا و متحدانش باید جدی بگیرند.
پیش از این، رئیس‌جمهور پوتین در دیدار با رهبری وزارت دفاع و شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی، توسعه تسلیحات روسی را مورد بحث و بررسی قرار داده بود. به گفته وی، توسعه و تولید سریالی تسلیحات با فناوری پیشرفته یکی از زمینه‌های کلیدی است. آقای پوتین گفته بود که چنین کاری مستلزم «زمان، تلاش‌های اضافی، منابع مالی» است، زیرا پشت هر نمونه «کار طولانی و پر زحمت هزاران دانشمند، مهندس، برنامه‌نویس و دیگر متخصصان ما است».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала