سفیر طالبان در پاکستان مستقر شد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraسفیر طالبان در پاکستان مستقر شد
سفیر طالبان در پاکستان مستقر شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
مقامات طالبان روز جمعه از تعیین و اعزام «احمد خان شکیب» به عنوان سفیر افغانستان در پاکستان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، شفقنا به نقل از فرانس 24 گزارش داد، همزمان با اعزام احمد خان شکیب، نمایندگان طالبان در قنسولگری‌های افغانستان در سه شهر پیشاور، کراچی و کویته مستقر شده‌اند. با این حال هنوز هیچ کشوری از جمله پاکستان حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است و این یعنی اینکه «احمد خان شکیب» نمی‌تواند به طور رسمی کار خود را به عنوان سفیر در اسلام‌آباد آغاز کند.
با این حال قرار است که دیپلمات‌های طالبان کار خود را در شهرها و قنسولگری‌های افغانستان در پاکستان از روز دوشنبه آغاز کنند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که این اقدام طالبان باعث می‌شود که اقدامات قنسولی از سر گرفته شود و این در حالی است که میلیون‌ها افغانستانی در پاکستان پناهنده هستند. او همچنین گفت که طالبان افراد دیگری را نیز برای سفارتخانه‌های افغانستان در دیگر کشورها انتخاب کرده‌اند.
دولت اشرف غنی چند ماه پیش و قبل از سقوط کابل به دست طالبان، پس از اینکه دختر سفیر افغانستان در پاکستان ربوده شد، سفیر خود را از اسلام آباد فراخوانده بود.
دولت عمران خان از کشورهای جهان خواسته است تا ارتباطات خود را با حکومت طالبان در افغانستان افزایش داده و این کشور را حمایت مالی کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала