روایت بسم الله محمدی از روز «فرار اشرف غنی»/متین بیگ مرا فریب داد

© @https://twitter.com بسم‌الله محمدی به جای وزارت داخله سرپرست وزارت دفاع ملی شد
  بسم‌الله محمدی به جای وزارت داخله سرپرست وزارت دفاع ملی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
 وزیر دفاع پیشین افغانستان درباره روز فرار رئیس‌جمهوری فراری این کشور نوشت: رئیس دفتر اشرف غنی با فریب دادن کارکنان وزارتخانه زمینه فرار وی را از افغانستان فراهم کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین وزارت دفاع یکی از عوامل سقوط کابل به دست طالبان (ممنوع در روسیه) را متین بیگ، رییس دفتر ریاست جمهوری دانسته و گفته‌است که او زمینه فرار اشرف‌غنی را فراهم کرد.
عبدالمتین بیگ: به‌خاطر حمایت از اشرف غنی از ملت افغانستان عذر می‌خواهم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عبدالمتین بیگ: به‌خاطر حمایت از اشرف غنی از ملت افغانستان عذر می‌خواهم
وزیر دفاع دولت پیشین افغانستان درباره روز فرار اشرف غنی، رئیس جمهور فراری این کشور در توئیتر خود نوشت: «یکی از عوامل سقوط، همین متین بیگ (رئیس دفتر اشرف غنی) بود؛ چون با توییت به مردم اطمینان داد که در کابل هیچ تهدیدی وجود ندارد و من و همکارانم را اغفال و زمینه فرار غنی را مساعد ساخت».
محمدی تاکید کرد: قرار بود که از فرودگاه اطلاع بگیریم که چه اتفاقی در حال رخ داده است، اما این مامور سقوط (متین بیگ) با عجله به وزارت دفاع آمده و گفت که «رئیس صاحب» برای سخنرانی به اینجا "وزارت دفاع" می‌آید.
این در حالی است که متین بیگ به تازگی به ‌خاطر حمایت از غنی عذرخواهی کرده و گفته‌ است که فروپاشی افغانستان از سال 2014 آغاز شد؛ زمانی‌ که اشرف‌ غنی به قدرت رسید.
کابل در 15 آگست با فرار غنی بدون درگیری به طالبان تسلیم شد و به این ترتیب، دولت افغانستان سقوط کرد.
پیشتر، روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از یک منبعی گزارش داد که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در ماه آگست از طریق ازبکستان از این کشور گریخت و از آنجا با خط هوایی قزاقستان به امارات رفت.
منبعی که به روزنامه هشت صبح گزارش داده بود گفته می‌شود از جمله کسانی بوده که با غنی از کابل فرار کردهاست.
وی به هشت صبح گفت که در 15 آگست از چندین بالگرد برای فرار از افغانستان استفاده شده که این بالگردها در مواقع اضطراری در قصر ریاست جمهوری حضور داشتند
در اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگست، آنها وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل، که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی خارج شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала