نبنزیا: برای به‌رسمیت شناختن طالبان جهان باید درباره عمل آنها به وعده هایشان متقاعد شود

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: برای به‌رسمیت شناختن طالبان جهان باید درباره عمل آنها به وعده هایشان متقاعد شود
نبنزیا: برای به‌رسمیت شناختن طالبان جهان باید درباره عمل آنها به وعده هایشان متقاعد شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که هیچ کس برای به‌رسمیت شناختن طالبان (گروه ممنوع در روسیه) عجله ای ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل می‌کوید که موضوع به‌رسمیت شناختن زمانی مطرح خواهد شد که جامعه جهانی متقاعد شود که آنها به این تعهدات خود عمل می‌کنند.
 قصد روسیه برای ارسال غذا و دارو به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
قصد روسیه برای ارسال غذا و دارو به افغانستان
وی افزود: در مورد به رسمیت شناختن طالبان، هیچ کس عجله ای ندارد. همه می دانند که ما عملاً با مقامات این کشور سروکار داریم. موضوع به رسمیت شناختن زمانی مطرح می شود که جامعه بین‌المللی متقاعد شود که وعده های مقامات این کشور عملی می شود.
آقای نبنزیا همچنان می‌گوید که مسکو می‌خواهد ببیند که طالبان چگونه به تعهدات خود (حقوق بشر، حقوق زنان و دختران) عمل خواهد کرد، امروز همگان علاقه‌مند به برقراری ثبات در این کشور هستند.
وی گفت که علاوه بر این، مهم است که افغانستان به بستری برای گسترش فعالیت های تروریستی -چه در منطقه همسایگی آنها و چه در سراسر جهان- تبدیل نشود.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور وقت افغانستان از کشور فرار کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد که مشروعیت آن هنوز توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала