فواید متناقض چای سبز اعلام گردید

© Fotolia / Nishihamaچای سبز
چای سبز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
مکانیزم اثر چای سبز بر روی بدن پیچیده تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.
به گزارش اسپوتنیک، یک تعداد دانشمندان مؤسسه تکنالوژی فدرال زوریخ نتایج تحقیقات خود را در مجله Aging منتشر کردند.
بسیاری از کارشناسان فواید چای سبز را بارها تایید کرده اند: به طور مثال، این نوشیدنی حاوی کاتچین است که روند پیری را کند می کند. تصور می شد که این مواد آنتی اکسیدانی هستند که از استرس اکسیداتیو در بدن ناشی از رادیکال های اکسیجن آزاد تهاجمی جلوگیری می کنند و در نتیجه به جلوگیری از آسیب به سلول ها یا DNA کمک می نماید.
میوه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2020
توت، انار و چای سبز شما را از کرونا نجات می دهد
با این همه، محققین زوریخ به دقت بررسی کرده اند که چگونه کاتچین ها بر روی کرم نماتد C. elegans عمل می کنند و به این نتیجه متناقض رسیده اند: به جای رهایی استرس اکسیداتیو، پلی فنول های چای سبز در ایجاد آن نقش دارند. پروفسور مایکل ریستو، سرپرست تیم تحقیقاتی، توضیح داده گفت: "اینها آنتی اکسیدان نیستند، بلکه پرواکسیدان های هستند که توانایی بدن برای دفاع از خود را مانند واکسین بهبود می بخشند."
به گفته نویسندگان این کار، افزایش کوتاه مدت استرس اکسیداتیو به بدن اجازه می دهد تا با این فرآیند مضر سازگار شود و قابلیت های محافظتی سلول ها را افزایش دهد. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که کاتچین‌ها باعث افزایش طول عمر و بهبود وضعیت فیزیکی نماتدهای آزمایشی می‌شوند. نتیجه گیری دانشمندان را می توان به انسان نیز تعمیم داد، زیرا فرآیندهای بیوکیمیایی اساسی که توسط آن موجودات زنده رادیکال های آزاد اکسیجن را خنثی می کنند، عملاً در همه موجودات یکسان است. همزمان، Ristow  نوشیدن چای سبز را توصیه کرد، زیرا در چای سیاه، پرواکسیدان های مفید در اثر تخمیر از بین می روند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала