ممکن ترکیه بر ضد امریکا از روسیه طیارات جنگی بخرد

© Photo / Pavel Novikov / Su-57ممکن ترکیه بر ضد امریکا از روسیه طیارات بخرد
ممکن ترکیه بر ضد امریکا از روسیه طیارات بخرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
عضو شوید
اگر ایالات متحده طیارات F-35 را به ترکیه تحویل ندهد، انقره امکان خرید طیارات روسی Su-35 یا Su-57 را بررسی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه حریت خبر داده است که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که انقره تا زمانی که تولید طیارات خود را آغاز کند، نیازهای خود را از منابع مختلف تامین خواهد کرد و این حق اساسی هر کشور مستقل و دارای حاکمیت است.
وزیر دفاع ترکیه به امریکا: اف-35 را ندهید، جنگنده ملی خود را می‌سازیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2019
وزیر دفاع ترکیه به امریکا: اف-35 را ندهید، جنگنده ملی خود را می‌سازیم
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: امریکا باید یا طیارات اف-35 را که قبلاً پول آنرا پرداخته است به انقره بدهد یا پول را برگرداند یا در ازای آن چیزی به آن بدهد. وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت، مقامات ترکیه گزینه خرید طیارات سوخو-35 یا سو-57 روسی را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: اگر ایالات متحده نمی‌خواهد مشکل F-35 را حل کند یا کنگرس امریکا مانع آن شود، ترکیه گزینه‌های دیگری از جمله خرید Su-35 یا Su-57 را بررسی خواهد کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که در دیدار آتی با جو بایدن، رهبر امریکا در حاشیه کنفرانس آب و هوا در گلاسکو، قصد دارد با رئیس کاخ سفید درباره طرح پرداخت 1.4 میلیارد دالری گفتگو کند.
امریکا باید به ترکیه پول اف-35 و جبران خساره را بپردازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2019
امریکا باید به ترکیه پول اف-35 و جبران خساره را بپردازد
این روزنامه یادآور می شود که این پول برای جنگنده های F-35 به واشنگتن پرداخت شده است، اما پس از خرید دستگاه دفاع هوایی اس-400 توسط انقره، ایالات متحده از تامین آنها خودداری کرد.
 به گفته اردوغان، مهم ترین موضوع در نشست آتی با بایدن، موضوع هواپیمای اف 35 خواهد بود. رهبر ترکیه همچنین گفت که سیگنال‌های از واشنگتن در مورد تحویل احتمالی طیارات F-16 به آنکارا به جای F-35 می‌رسد.
اردوغان گفته است: «اطلاعاتی وجود دارد که ما در سطوح پایین دریافت کرده‌ایم و این اطلاعات مربوط به ارائه طیارات F-16 به ما است».  اصل اطلاعاتی که ما دریافت کردیم این است که برنامه ای برای پرداخت هزینه ما با این طیارات وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала