Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئیس فیفا به کشورهای جهان: زندگی دختران افغانستان را نجات دهید

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum
جیانی اینفانتینو رییس فیفا  Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
رئیس فیفا از جامعه جهانی فوتبال خواسته تا پناهجویان افغانستان را حمایت کنند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از وب‌سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا، جیانی اینفانتینو رئیس این فدراسیون در بازدید از کمپ مهاجران افغانستان در دوحه‌ی قطر از جامعه جهانی فوتبال و دولت‌های سراسر جهان خواسته است تا به پناهجویان اسکان دهند.
نزدیک به دو هفته پیش، کشور قطر با همکاری فیفا و فدراسیون فوتبال افغانستان (AFF)، بیش از 150 پناهجوی افغان که بیشتر آن‌ها فوتبالیستان زن بوده‌اند و یا هم به دلیل ارتباط با ورزش زنان در معرض خطر جدی قرار داشتند، اسکان داده است.
رئیس فیفا ضمن قدردانی از دولت قطر بخاطر حمایت از دختران فوتبالیست و کارمندان فدراسیون فوتبال افغانستان، علاوه بر این، از دولت آلبانیا به رهبری نخست وزیر ادی راما که موافقت کرده است زمینه‌ی حضور و سکونت موقت بازیکنان فوتبال و خانواده های آنها را فراهم کند را نیز مورد ستایش قرار داد.
اینفانتینو رئیس فیفا گفت:
"به طور ویژه از قطر و امیر این کشور، باید تشکری کنم. این دختران و خانواده‌های‌ شان اینجا در محیطی امن هستند، در محوطه‌ای که برای جام جهانی فوتبال در سال آینده ساخته شده است.»
«اولین کسی که با ما اعلام همکاری کرد، ادی راما نخست وزیر آلبانیا بود. من هم می خواهم از او تشکر کنم. اما ما به کشورهای بیشتری نیاز داریم، به دولت‌های بیشتری نیاز داریم، تا اعضای خانواده‌ی فوتبال را کمک کنند؛ نه فقط برای صحبت در مورد همبستگی یا صحبت در مورد کمک، بلکه برای انجام آن با اقدام واقعی.
ما همچنان به درب‌ سراسر کشورهای جهان می کوبیم و امیدواریم که عده‌ای به این خواهش، این ندای کمک گوش دهند و بشنوند و درها را به روی این دخترانی که همگی داستان زندگی شگفت انگیزی برای گفتن دارند باز کنند."
​​در میان مهاجرانی که در قطر اقامت دارند، بازیکنان تیم های زیر 23، زیر 17 و 15 سال زنان افغانستان به همراه اعضای خانواده شان هستند. همچنین مربیان تی های بانوان، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مسئول مطبوعاتی، مدیران بخش مالی و اداری نیز حضور دارند.
فیفا گزارش کرده است که دادستان هایی که در پرونده آزار و اذیت جنسی کرام‌الدین کریم رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان که منجر به محرومیت مادام‌العمر از فوتبال شد، دست داشتند نیز به همراه اعضای خانواده شان در دوحه حضور دارند
رئیس فیفا گفت:
"همه ما اغلب می گوییم که فوتبال امید می دهد. این زندگی واقعی است و اینکه بتوانیم به این دختران و خانواده‌های شان امید واقعی بدهیم، آنها را قادر به ساختن یک زندگی جدید کنیم، چیزی است که نمی‌توان با کلمات توضیح داد. حضور در اینجا بسیار احساسی است. من بسیار بسیار خوشحالم که توانسته ایم به بسیاری از فوتبالیست ها، بسیاری از دختران کمک کنیم تا از افغانستان خارج شوند. فیفا در نظر دارد دختران، زنان و سایر افراد مرتبط با ورزش زنان را با کمک قطر طی هفته‌های آتی با خیال راحت از کشور خارج کند."
جویس کوک، مدیر ارشد مسئولیت اجتماعی و آموزش فیفا، این عملیات را در دو ماه گذشته رهبری کرده است. او که از دوحه صحبت می کرد، از همه‌ی دست اندرکاران تشکری کرد و از قدرت شخصیتی که توسط زنان و دختران جوان و شجاع نشان داده شد، تمجید کرد.
او گفت:
"رئیس فیفا و دبیرکل ما از من خواسته بودند تمام تلاش مان را برای تخلیه این افراد بکنیم. این یک تلاش تیمی باورنکردنی بود و ما نمی توانستیم بدون دوستان و همکاران مان در قطر این کار را انجام دهیم. ما دستاوردهای زیادی داشته‌ایم، اما هنوز خیلی چیزهای بیشتری برای انجام دادن داریم و خیلی چیزهای دیگر را برای آوردن."
"من فکر می کنم هر انسانی که اینقدر به فاجعه نزدیک شود، با دختران ملاقات کند، داستان های آنها را بشنود. داستان‌هایی که حاوی دل‌شکستگی و از دست دادن، اما همچنان مملو از قدرت و اراده استثنایی است، نمی‌تواند احساس مسئولیت بزرگی نکند."
"این یک داستان و یک تلاش انسانی برای اهمیت دادن به این زنان و دختران جوان و شجاع است."
"سفر آنها تازه شروع شده است، این داستان تمام نشده است و من از این فرصت استفاده می کنم و آنچه را که رئیس فیفا گفته است تکرار می کنم: ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم. ما اکنون به دولت‌های بیشتری در سراسر جهان نیاز داریم که جلو بیایند و به بازیکنان ما اسکان دائمی و فرصتی برای بازسازی زندگی خود بدهند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала