داعشی‌های آزاد شده توسط طالبان درد سر اصلی برای افغانستان

© facebook Ministry of Defense داعشی‌های آزاد شده توسط طالبان درد سر اصلی برای افغانستان
 داعشی‌های آزاد شده توسط طالبان درد سر اصلی برای افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
رسانه‌ها: داعشی‌های آزاد شده از زندان‌ها توسط طالبان به سردرد اصلی برای افغانستان تبدیل شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به اشاره به رسانه های افغانستان، رهایی دسته جمعی جنگجویان داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) توسط طالبان (سازمان تروریستی و ممنوع) از زندان های افغانستان منجر به افزایش شدید فعالیت های این گروه در این افغانستان شده است.  
 طالبان حضور داعش در شمال افغانستان را رد کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
طالبان حضور داعش در شمال افغانستان را رد کردند
احمد سعیدی، دیپلمات سابق افغانستان در پاکستان گفت است که طالبان 800 تا 1400 عضو داعش را از زندان‌های افغانستان آزاد کرده‌اند که امروز آنها را به دردسر بزرگی در افغانستان تبدیل کرده است.
سعیدی گفت: "بیش از هزار داعشی در زمان اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان، زندانی شدند. طالبان همه آنها از جمله رهبران، اعضای مهم این گروه را آزاد کردند و اکنون فعال هستند."  
پیش از این، میرحیدر افضلی، رئیس پیشین کمیته دفاع در مجلس نمایندگان افغانستان گفته بود که شاخه افغانستان داعش «ولایت خراسان» در تلاش است تا مواضع خود را در شمال این کشور تقویت کند.
افضلی در توییتی نوشت:"داعش در تلاش است تا جوانان را در مناطق شمالی و شرق کشور جذب کند. خطرناک ترین اعضای دولت اسلامی که در گذشته توسط نیروهای افغان دستگیر شده بودند، از زندان آزاد شده اند و اکنون جوانان را فرا می خوانند که با آنها همکاری کنند.
به گفته افضلی، داعش هنوز سلاح های بهتر و شرایط بهتری ندارد، اما ممکن است وضعیت تغییر کند. این سیاستمدار گفت: به نظر می رسد که پروژه های افراط گرایی در افغانستان پایان نخواهد یافت.
پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در افغانستان در ماه آگست، چندین حمله تروریستی در این کشور رخ داد که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت. حملات اخیر بر مساجد شیعیان در قندوز و قندهار بیش از 100 کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала