ملل متحد 8 میلیارد دالر خواسته است

© AP Photo / Steven Governoآنتونیو گوترش سر منشی سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترش سر منشی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد و سازمان جهانی صحت به 8 میلیارد دالر برای واکسیناسیون جهانی نیاز دارند.
به گزار اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، سر منشی سازمان ملل متحد اعلام کرد که سازمان جهانی صحت و سازمان ملل متحد به سرمایه گذاری عاجل 8 میلیارد دالری برای اجرای استراتژی واکسیناسیون مردم جهان در برابر کرونا نیاز دارند و از گروپ بیست (G20) در این مورد درخواست کمک کرده است.
طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
فقط ملل متحد می تواند در تغییر موقف طالبان تصمیم بگیرد
سر منشی سازمان ملل متحد در پیامی ویدئویی به شرکت کننده‌گان در کنفرانس جهانی صحت در برلین گفت: ما برای تزریق عادلانه واکسین عاجل به 8 میلیارد دالر نیاز داریم و ما از گروپ 20 می خواهیم در این زمینه به ما کمک کند.
وی افزود: علاوه بر این، برای جلوگیری از اشتباهاتی که فعلاً  انجام می شود، به ویژه توزیع نابرابر واکسین ها در جهان، ایجاد یک معماری "مدرن و با بودجه مناسب" برای آمادگی همه گیری ضروری است.
گوترش در پایان گفت: کووید -19 آخرین مرض همه گیر نیست که با آن روبرو هستیم، اما ممکن است آخرین مرض همه گیر باشد که در مبارزه با آن شکست خورده ایم.
در اوایل ماه اکتوبر، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی صحت گفت که حداقل 11 میلیارد دوز واکسین کرونا برای پوشش 70 درصد جمعیت همه کشورها مورد نیاز است. براساس استراتژی سازمان جهانی صحت ، این میزان واکسیناسیون باید تا اواسط سال 2022 محقق شود و تا پایان امسال حداقل 40 فیصد از جمعیت جهان باید واکسینه شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала