خلیلزاد: رهبر القاعده ممکن در افغانستان باشد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد: رئیس القاعده ممکن در افغانستان باشد
خلیلزاد: رئیس القاعده ممکن در افغانستان باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
فرستاده پیشین امریکا برای افغانستان گفته است، که رئیس گروه تروریستی القاعده ممکن در افغانستان باشد. 
خلیلزاد: امریکایی‌ها باید راضی باشند که به‌رغم پایان بد، جنگ افغانستان به پایان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
خلیلزاد: امریکایی‌ها باید راضی باشند که به‌رغم پایان بد، جنگ افغانستان به پایان رسید
خلیلزاد در مصاحبه ای با سی بی اس گفت: "طبق گزارشاتی که من دارم، او ممکن است در افغانستان یا در سرزمین های مجاور باشد. من نمی دانم که آیا طالبان از این موضوع اطلاع دارند. من که از آنها پرسیدم به من گفتند که نمی دانند او کجاست".
وی خاطرنشان کرد، که ایالات متحده با طالبان در زمینه مقابله با تروریسم موافقت کرده است، که بر اساس آن طالبان نباید به تروریست ها پناهنده شود، باید از تامین مالی، آموزش و جذب تروریست ها جلوگیری کند. فرستاده ویژه پیشین امریکا برای افغانستان، تحقق این شرایط را "یک وظیفه کلیدی" خواند.
وی همچنین تاکید کرد، که هدف ضد تروریستی عملیات امریکا محقق شده است. خلیلزاد افزود: "تهدید تروریسم از جانب افغانستان مانند پیش نیست. ما به هدف خود رسیدیم - ما القاعده را در افغانستان شکست دادیم".
نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در پاسخ به این پرسش که آیا طالبان می تواند او را گمراه کند، پاسخ داد، که به هیچکس اجازه چنین کاری را نمی دهد. وی افزود: "خلیلزاد به تنهایی کار نکرد. من ارتش، اطلاعات داشتم، همه با من بودند".
آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده در 18 اکتبر اعلام کرد، که زلمی خلیلزاد ، نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان، پست خود را ترک می کند، این پست به توماس وست، که به عنوان معاون وی کار می کرد، می رسد. خلیلزاد گفت، که این تصمیم را گرفته است زیرا آن را لحظه مناسبی می داند که واشنگتن مرحله جدیدی از سیاست خود در قبال کابل را آغاز می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала