پاکستان: هیچ توافقی با آمریکا برای اجرای عملیات نظامی در افغانستان نداریم

© @https://twitter.comوزارت امور خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
پاکستان گزارش‌ها درباره توافق احتمالی این کشور با آمریکا برای در اختیار گذاشتن حریم هوایی پاکستان جهت استفاده واشنگتن برای اجرای عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان را تکذیب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گزارش‌ها مبنی بر اینکه آمریکا و پاکستان در آستانه یک توافق رسمی برای استفاده از حریم هوایی این کشور توسط آمریکا برای انجام عملیات در افغانستان است، را تکذیب کرد.
بیانیه تاکید می‌کند که توافقی برای استفاده از حریم هوایی پاکستان توسط آمریکا برای انجام «عملیات نظامی و اطلاعاتی» در افغانستان وجود ندارد.
عملیات جاسوسی  پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
آمریکا درصدد استفاده از حریم هوایی پاکستان برای اجرای عملیات نظامی در افغانستان
وزارت خارجه پاکستان با اظهار اینکه اسلام‌آباد و واشنگتن همکاری دیرینه‌ای در زمینه امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم دارند،  افزود که دو طرف همچنان رایزنی‌های منظم با یکدیگر را حفظ کرده‌اند.
پیش از این «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع در دولت آمریکا گزارش داده بود که پاکستان به ازای کمک آمریکا به تلاش‌های ضد تروریسم خویش و کمک به مدیریت روابط اسلام‌آباد با دهلی‌نو برای امضای تفاهمنامه ابراز تمایل کرده است، اما مذاکرات همچنان ادامه دارد و شرایط توافق هنوز نهایی نشده است.
پیش از این نیز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به «آکسیوس» گفته بود که اسلام‌آباد دیگر «به هیچ وجه» به سازمان سیا اجازه نمی‌دهد از پایگاه‌هایی در خاک این کشور برای انجام عملیات در افغانستان استفاده کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала