متقی: داعش مرکز و قدرت نظامی در افغانستان ندارد، به نفع‌شان تبلیغ می‌شود

عضو شوید
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، در سفرش به ترکیه به یک رسانه گفته است که تهدید داعش در حال حاضر در افغانستان جدی نیست و آنان مرکز و قدرت نظامی در این کشور ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روز شنبه، 23 میزان، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی در ترکیه گفته است که خطرات امنیتی رفع شده است و هیچ مشکل امنیتی در افغانستان وجود ندارد.
متقی در مورد رویدادهای اخیر در کندز و قندهار بر نمازگزاران شیعه که مسوولیت آن را داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) برعهده گرفت، گفت که حملات در ساحاتی انجام شده است که تأمین امنیت آن دشوار بود.
وی گفته است که داعش در افغانستان تهدید جدی تلقی نمی‌شود و تبلیغات به نفع داعش جریان دارد و کوشش می‌شود که طالبان ضعیف نشان داده‌ شوند.
سرپرست وزارت امور خارجه طالبان خاطرنشان کرده است که رویدادهای کندز و قندهار در جاهایی انجام شده است که امنیت آن دشوار بود و از این پس توجه ویژه به تأمین امنیت مساجد خواهد شد.
وی گفته است که امنیت مراکز دینی و مذهبی به کمک مردم تأمین خواهد شد.
این اظهارات مبنی بر تهدید گروه داعش در افغانستان در حالی از سوی این مقام طالبان مطرح می‌شود که در دو حمله گروه داعش در کندز و قندهار بیش از 200 تن جان باختند و دست کم 300 تن دیگر زخمی شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала