بیانیه ی شوراي علمای شيعه افغانستان در رابطه با کشتار مسلمانان در قندهار

© Photo / twitter/andarabiاندرابی: طالبان مسوول حملات اخیر بر شیعیان است
اندرابی: طالبان مسوول حملات اخیر بر شیعیان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
شورای علمای شیعه افغانستان می گوید، اگر چه ما یقین داریم که مراکز استخباراتی جهانی و منطقه ای حملات انتحاری به مساجد شیعیان را جهت ایجاد تنش های فرقه ای وبی بنیاد نشان دادن امنیت نسبی در کشور سامان می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ی می گوید که اگر چه ما یقین داریم که مراکز استخباراتی جهانی و منطقه ای حملات انتحاری به مساجد شیعیان را جهت ایجاد تنش های فرقه ای وبی بنیاد نشان دادن امنیت نسبی در کشور سامان می‌دهند؛ اما این موضوع از مسئولیت امارت اسلامی بعنوان دولت حاکم، برای تأمین امنیت هموطنان چیزی را کم نمی کند.
شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه ای در واکنش به حمله انتحاری به نمازگزاران جمعه در مسجد فاطمیه قندهار گفته است؛ از مقامات امنیتی امارت اسلامی افغانستان می خواهیم که برای تامین امنیت در کشور، مخصوصا مراکز مذهبی وفرهنگی شیعیان تدابیر جدی وعملی را روی دست بگیرند تا بیش ازین هر روز شاهد نا امنی وکشتار مردم بی گناه در کشور نباشیم.
فوزیه کوفی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
واکنش فوزیه کوفی به حمله بر نمازگزاران در مسجد کندهار
بسم الله الرحمن الرحیم
"وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا"
 باغم واندوه وصف ناشدنی اعلام میداریم که ترکیب نامیمون تفکر افراطیت وبرنامه های پیچیده ی استخباراتی، در فقدان تدابیر لازم امنیتی، پس از کشتار غم انگیز جمعه ی گذشته در مسجد سید آباد قندوز، در این جمعه نمازگزاران مسجد جامع فاطمیه ی قندهار را مورد هدف حمله انتحاری قرارداده و۴۶ تن از نمازگزاران را شهید نموده، حدود ۷۰ نفر را مجروح ساختند.
 اگر چه که دیگر جملاتی چون تسلیت گفتن، دعا برای مجروحان و درخواست تامین امنیت و امثال اینها برای مردم ما بسیار تکراری وملال آور شده است؛ اما در حال حاضر ودر این شرایط دشوار، ظاهرا چاره ی دیگر نداریم.
 لذا این حادثه ی خونین را نیز برای ملت مسلمان ومظلوم افغانستان،  مخصوصا مردم متدین وبا شهامت قندهار عزیز، وبه ویژه برای خانواده های عزیز شهدا، تسلیت وتعزیت عرض کرده، برای شهیدان علو در جات وبرای مجروحان شفای عاجل وصحت کامل از خداوند علیم قدیر(ج) خواستاریم.
 اگر چه ما یقین داریم که مراکز استخباراتی جهانی و منطقه ای این برنامه‌ها را جهت ایجاد تنش های فرقه ای وبی بنیاد نشان دادن امنیت نسبی در کشور سامان می‌دهند؛ اما این موضوع از مسئولیت امارت اسلامی بعنوان دولت حاکم، برای تأمین امنیت هموطنان چیزی را کم نمی کند؛ ولذا مکررا وجدا از مقامات امنیتی امارت اسلامی افغانستان می خواهیم که برای تامین امنیت در کشور، مخصوصا مراکز مذهبی وفرهنگی شیعیان تدابیر جدی وعملی را روی دست بگیرند تا بیش ازین هر روز شاهد نا امنی وکشتار مردم بی گناه در کشور نباشیم.
  پس از وقوع این رخداد خونین در جمع نماز گزاران شیعه، جمع زیادی از برادران اهل سنت در شفاخانه ها برای اهدای خون جهت نجات جان مجروحان صف کشیدند و برخی دیگر سوزناک تر از برادران شیعه ی شان بر سر اجساد شهدا گریه کردند ؛ ضمن سپاسگزاری ازاین برادران آگاه وبا عاطفه، این حقیقت را نشان باور همیشگی خود می‌دانیم که هیچ دشمن ددمنش و هیچ توطئه ی استخباراتی نمی تواند مارا از هم جدا کند. بکوری چشم بد خواهان ما گل های یک باغیم، اگرچه که هر روز داغداریم.
 در پایان باردیگر از مردم  با شهامت  وفهیم خویش میخواهیم که درهنگام تجمع در مراکز دینی وفر هنگی مراقب امنیت خویش باشند ونیز از مردم سخاوتمند وایثارگر قندهار عزیز میخواهیم که به هر طریق ممکن به یاری خانواده‌های شهدا ومجروحین بشتابند.
  والسلام علیکم ورحمت الله
 شوراي علماي شيعه افغانستان
 ۲۴ میزان ۱۴۰۰هـ.ش
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала