رهبر صدر عراق: طالبان اجازه بدهد شیعیان خودشان از جانشان محافظت کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مقتتدا صدر
مقتتدا صدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
رهبر جریان صدر عراق از دولت طالبان خواست اگر قادر به حمایت از شیعیان نیست بگذارد خودشان برای حمایت از جانشان قبل از وقوع جنگ طایفه‌ای تلاش کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سایت عراقی موازین نیوز نوشت: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای گفت: بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان نیروهای طالبان "گروه ممنوع در روسیه" حکومت را در دست گرفتند. اولین مقتضیات حکومت اسلامی و شروط آن برقراری عدالت میان مردم و تبعیض قائل نشدن از نظر دین و مذهب و عقیده و دیگر موارد است وگرنه تبعیض عین ظلم است.
این رهبر عراقی گفت: دیروز دیدیم که تمام طوایف در افغانستان در سایه حکومت سکولار و حضور آمریکا در صلح زندگی می‌کنند و امروز می‌بینیم شیعه با ظلم و ترس و تروریسم و انفجارهایی مواجه است که باعث مرگ آن‌ها و لطمه خوردن به مقدسات و مساجدشان می‌شود آیا این عیب نیست؟ به ویژه اینکه گروه‌های تروریستی تنها شیعیان را هدف قرار نمی‌دهند بلکه تروریسم آن‌ها متوجه سنی‌های میانه‌رو و پیروان دیگر عقاید نیز می‌شود.
کرملین: اوضاع در عراق و افغانستان کاملاً متفاوت است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
سخنگوی کرملین: اوضاع عراق و افغانستان کاملاً از هم متفاوت است
وی گفت: من از کشورهای سازمان همکاری اسلامی به ویژه پاکستان، قطر و عربستان و ایران می‌خواهم برای رفع مشکلات شیعیان با روش‌هایی که از نظرشان مناسب است، وارد مداخله شوند. و اگر دولت طالبان قادر به حمایت آن‌ها نیست پس باید به شیعیان اجازه بدهد قبل از اینکه زمان از دست برود و قبل از وقوع جنگ طایفه‌ای که ضررش به تمام کشورهای اسلامی منطقه می‌رسد، از خودشان محافظت کنند.
گفتنی است دو انفجار ظهر روز گذشته (جمعه، 23 میزان) هنگام ادای نماز جمعه در مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» ولایت کندهار رخ داد.
در تازه‌ترین آمار تلفات این حادثه گزارش شده است که 63 تن کشته شده اند و بیش از 80 تن دیگر زخم برداشته اند.
هفته گذشته نیز در جریان انفجاری انتحاری در حسینیه "سیدآباد" در منطقه "خان‌آباد" قندوز در شمال افغانستان 120 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را که محکومیت‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت برعهده گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала