ایلان ماسک: برای ساخت یک جت برقی فراصوت می‌میرم

© Photo / twitterایلان ماسک: برای ساخت یک جت برقی فراصوت می‌میرم
ایلان ماسک: برای ساخت یک جت برقی فراصوت می‌میرم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
عضو شوید
ایلان ماسک می‌گوید اشتیاق بسیار زیادی دارد تا دامنه فعالیت‌های تسلا را از حوزه موترهای سواری و وانت‌ها فراتر برده و به ساخت جت برقی فراصوت بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این جت‌ها پیش از رسیدن به ارتفاع بالا از فناوری «نشست و برخاست عمودی» (VTOL) بهره می‌برند و بعد با انرژی پیش‌رانش باتری از سرعت 1236 کیلومتر در ساعت عبور می‌کنند.
مدیرعامل تسلا می‌گوید تنها چیزی که باعث شده او فعلا مشغول توسعه نسل بعدی طیاره‌ها نشود، حجم بالای کارهایی است که زیر دستش قرار دارد. ماسک در حال حاضر علاوه بر تسلا، به مدیریت اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی مشغول است. این میلیاردر پرطرفدار هم‌بنیان‌گذار OpenAI و پدر شش فرزند است.
ماسک در توییتی نوشته: «برای ساخت یک جت فراصورت VTOL برقی می‌میرم، اما اگر یک پروژه دیگر به کارهایم اضافه شود، مغزم منفجر خواهد شد».
این نخستین باری نیست که او درباره جاه‌طلبی‌هایش برای طراحی جت برقی صحبت می‌کند. ماسک قبلا در پادکست «جو روگن» جزئیات یکی از طرح‌های مفهومی خود را برای جت‌ها تشریح کرده بود.
مدیرعامل تسلا گفته بود: «من طرحی برای ساخت یک طیاره دارم. کار جذابی که می‌توان انجام داد ساخت نوعی جت فراصوت نشست و برخاست عمودی است». در این طرح از دو سیستم پیش‌رانش مختلف استفاده می‌شود: یکی برای بلند کردن هواپیما و رفتن به آسمان و دیگری برای حرکت به جلو با سرعت فراصوت.
نکته جالب درباره طیارۀ برقی این است که باید تا جای ممکن بالا بروید اما برای انجام این کار به تراکم انرژی خاصی در باتری نیاز دارید، چون باید بر انرژی پتانسیل گرانشی غلبه کنید. وقتی این کار را انجام دادید و به ارتفاع بالا رسیدید، انرژی مورد استفاده در حالت پرواز افقی بسیار کم خواهد بود. سپس می‌توانید در راه برگشت به زمین بخشی از این انرژی پتانسیل گرانشی را دوباره دریافت کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала