پاکستان عللرغم فشارهای خارجی به افغانستان کمک می کند

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
پاکستان قصد دارد همچنان به افغانستان کمک کند، بدون آنکه تحت فشار خارجی قرار گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، شیخ رشید احمد وزیر داخله پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی در لاهور گفت: " افغان ها بیاد داشته باشند که کی ها برادران و همسایگان شان هستند. ما بدون آنکه تحت فشار سایر کشورهای جهان قرار بگیریم، به افغانها کمک خواهیم کرد".
Доллар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
اسلام‌آباد: روزانه میلیون ها دالر از پاکستان وارد بازارهای افغانستان می‌شود
احمد افزود: "به محض این که جهان به سمت به رسمیت شناختن افغانستان حرکت کند، پاکستان نیز از آن پیروی خواهد کرد."
وزیر داخله پاکستان این اظهارات را در زمینه ورود وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا به اسلام آباد در روز پنجشنبه اعلام کرد. گفته شده است که منابع دیپلماتیک پاکستان به تاریخ 8 اکتوبر در وزارت خارجه پاکستان در مورد وضعیت افغانستان گفتگو می کند تا اختلاف نظر در رویکرد دو کشور در قبال حوادث افغانستان برطرف شود.
منابع به روزنامه گفتند: "دیدار شرمن در یک زمان بسیار حساس، هم در زمینه افغانستان و هم در زمینه وقایع در سراسر منطقه انجام خواهد شد." به گفته آنها، مذاکرات مربوط به به رسمیت شناختن دولت جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه)، تحریم های بین المللی علیه افغانستان ، دسترسی بین المللی به این کشور و همکاری اسلام آباد و واشنگتن در مبارزه با تروریزم خواهد بود.
نشریه داون می افزاید که ایالات متحده نمی خواهد پاکستان طالبان را پیش از جامعه جهانی به رسمیت بشناسد. در عوض، واشنگتن از اسلام آباد می خواهد تا به تلاش های خود برای تعدیل موضع طالبان در موضوعات بحث برانگیز مانند حکومت فراگیر، حقوق بشر، تحصیل دختران و اجازه کار به زنان ادامه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала