روسیه از تاجیکستان قاطعانه دفاع می کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از تاجیکستان قاطعانه دفاع می کند
روسیه از تاجیکستان قاطعانه دفاع می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
زخاروا: روسیه در صورت تشنج در سرحدات تاجیکستان-افغانستان تدابیر جدی اتخاذ می نماید.
به گزارش اسپوتنیک، مارییا زخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه  اظهار داشته است که روسیه از نزدیک وضعیت سرحدات تاجیکستان و افغانستان را زیر نظر دارد و آماده است تا در صورت تشدید اوضاع، قاطع ترین تدابیر را اتخاذ می نماید.
 مقاومت دوم تاجیکستان را مکانی خوب برای گفت‌وگو با طالبان می‌داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
مقاومت دوم تاجیکستان را مکانی خوب برای گفت‌وگو با طالبان می‌داند
وی گفت: "در صورت ضرورت، قاطع ترین اقدامات مطابق با اصول اتحاد روسیه و تاجیکستان و مشارکت استراتژیک انجام می شود، که رهبری روسیه بارها در مورد آنها صحبت کرده است".
دیپلمات ادامه داد: "وضعیت در افغانستان و سرحد تاجیکستان - افغانستان تحت توجه ما قرار دارد." "مسکو و دوشنبه ارتباطات فشرده ای را حفظ می کنند، به ویژه از طریق وزارت دفاع، خدمات سرحدی و البته ماموریت های دیپلماتیک. تقویت توان جنگی تاجیکستان و خدمات سرحدی آن با در نظر گرفتن تمام نیازهای عملیاتی. 201 پایگاه نظامی روسیه مجهز به هر چیزی است که در صورت تشدید اوضاع به دولت جمهوری کمک کند".
به گفته نماینده رسمی سرویس دیپلماتیک، روسیه از این واقعیت استفاده می کند که طالبان (جنبش رادیکال طالبان در فدراسیون روسیه ممنوع است) "تمام تلاش خود را برای اجرای گزارشات و تضمین های ارائه شده از جمله در شرایط اطمینان از اینکه از خاک افغانستان هیچ خطری برای امنیت کشورهای ثالث، در درجه اول کشورهای همسایه وجود ندارد".
وی ادامه داده گفت که ما همچنان از تماس های خود با جنبش طالبان برای ترویج ایده تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که منافع همه نیروهای قومی و سیاسی و مذهبی کشور را منعکس می کند و همچنین یک سیاست متمدنانه و مسئولانه ارتباط با بازیگران خارجی و البته جمعیت غیرنظامی این کشور استفاده می کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала