راه جلوگیری از زوال عقل با برگ ریحان

© Photo / Depositphotos / monsitراه جلوگیری از زوال عقل با برگ ریحان
راه جلوگیری از زوال عقل با برگ ریحان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می‌شود می توان با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید.
به گزارش اسپوتنیک، محققان امریکایی و هندی در مطالعات اخیر خود دریافتند مصرف ریحان به دلیل ترکیبی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کند.
مطالعه جدیدی که در Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شد، مکانیسم حسی مرتبط با میکروبیوم روده را کشف کرد که توضیح می‌دهد چگونه فن‌کل می‌تواند سمیت عصبی را در مغز آلزایمر کاهش دهد.
 کشف تشخیص علایم بیماری آلزایمر یا زوال عقل   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
کشف تشخیص علایم بیماری آلزایمر یا زوال عقل
شواهد در حال ظهور نشان می‌دهد که اسید‌های چرب زنجیره کوتاه (SCFAs) متابولیت‌های تولید شده توسط باکتری‌های مفید روده و منبع اصلی تغذیه برای سلول‌های روده بزرگ به سلامت مغز کمک می‌کند. فراوانی SCFA‌ها اغلب در بیماران مسن با اختلال شناختی خفیف و بیماری آلزایمر، شایع‌ترین شکل زوال عقل همراه است؛ با این حال، چگونه این کاهش SCFA‌ها به پیشرفت بیماری آلزایمر کمک می‌کند، تا حد زیادی ناشناخته است.
SCFA‌های مشتق از روده که از طریق خون به مغز منتقل می‌شوند می‌توانند به گیرنده اسید چرب آزاد 2 (FFAR2) متصل شده و فعال شوند، یک مولکول سیگنال سلولی که بر روی سلول‌های مغز به نام نورون‌ها بیان می‌شود.
دکتر یداو، محقق اصلی گفت: مطالعه ما برای اولین بار کشف کرد که تحریک مکانیسم سنجش FFAR2 توسط این متابولیت‌های میکروبی (SCFAs) می‌تواند در محافظت از سلول‌های مغزی در برابر تجمع سمی پروتئین آمیلوئید بتا (Aβ) مرتبط با بیماری آلزایمر مفید باشد.
محققان در ابتدا نشان دادند که مهار گیرنده 2FFAR به تجمع غیرطبیعی پروتئین Aβ کمک می‌کند که باعث ایجاد سمیت عصبی مرتبط با بیماری آلزایمر می‌شود؛ سپس آن‌ها غربالگری مجازی وسیعی از بیش از 144000 ترکیب طبیعی را برای یافتن نامزد‌های احتمالی که می‌توانند همان اثر مفید SCFA‌ های تولید شده در میکروبیوتا را در فعال سازی سیگنالینگ FFAR2 تقلید کنند، انجام دادند.
دکتر یداو تاکید کرد: شناسایی یک ترکیب طبیعی جایگزین SCFA برای هدف گیری بهینه گیرنده FFAR2 بر روی نورون‌ها مهم است، زیرا سلول‌های روده و سایر اندام‌ها بیشتر این متابولیت‌های میکروبی را قبل از رسیدن به مغز از طریق گردش خون مصرف می‌کنند.
در سطح جهان، حدود 24 میلیون نفر از بیماری آلزایمر رنج می برند و پیش‌بینی می شود این تعداد به دلیل پیری جامعه هر 20 سال دو برابر شود..
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала