پوتین: استراتژی انرژی روسیه باید فراتر از افق دو تا سه دهه باشد

© Sputnik / Mikhail Metsel  /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: استراتژی انرژی روسیه باید فراتر از افق دو تا سه دهه باشد
 پوتین: استراتژی انرژی روسیه باید فراتر از افق دو تا سه دهه باشد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید کشورش آماده است تا به ثبات بازار جهانی انرژی کمک کند. وی گفت استراتژی انرژی روسیه باید فراتر از افق دو تا سه دهه باشد
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور گقت: "تصمیمات ما در زمینه توسعه مجتمع سوخت و انرژی روسیه باید متعادل باشد و باید منافع ملی را در نظر بگیرد و مهمتر از همه، نیازهای شهروندان ما و البته باید در بلند مدت متمرکز شود."  
وی گفت: "لازم است سعی کنیم فراتر از افق نه تنها یک، بلکه دو یا سه دهه نگاه کنیم".
پوتین به پیش بینی کارشناسان در مورد وضعیت بازار انرژی اشاره کرده گفت: "طبق نظر کارشناسان بین المللی، از جمله اوپک، از سال 2035، نرخ رشد تقاضای نفت شروع به کند شدن می کند، اما به طور کلی، تا سال 2045، مصرف سالانه حدود 0.7 درصد افزایش می یابد."
Рабочий визит президента РФ В.Путина в Таджикистан для участия в саммите ОДКБ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
تحولات در افغانستان/محور گفتگوی پوتین با رئیس جمهور تاجیکستان
وی همچنین خاطرنشان کرد که بر اساس پیش بینی کارشناسان، "تقاضای گاز طبیعی همچنان با سرعت، بیش از 1 درصد در سال  رشد می کند.
 پوتین توضیح داد: "اولتر از همه گاز به عنوان یک نوع سوخت پاکتر در تراز انرژی جهانی، جایگزین زغال سنگ می شود."
پوتین تصریح کرد: همانطور که می دانید، بازار جهانی انرژی تحمل هیاهو و سروصدا را ندارد؛ برنامه های سرمایه گذاری در اینجا بلند مدت است؛ بنابراین، اقدامات عجولانه شدید می تواند منجر به آشفتگی شود و با توجه به وضعیت فعلی بازار - منجر به عدم تعادل جدی شود.
وی در میان چنین عواملی، توسعه سریع اقتصادی پس از بحران را نام برد، که تقاضای انرژی را "گرم" کرد و همچنین زمستان سرد، که در بسیاری از کشورهای اروپایی منجر به کاهش ذخایر گاز طبیعی در ذخیره سازی زیرزمینی شده است.
رئیس دولت خاطرنشان شد: بر اساس پیش بینی کارشناسان تقاضای گاز طبیعی با سرعت بیشتری - بیش از یک درصد در سال" رشد می کند. در درجه اول به این دلیل که گاز، به عنوان یک نوع سوخت پاکتر در تراز انرژی جهانی، جایگزین زغال سنگ می شود و در پنج سال آینده تقاضای زغال سنگ، به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا، کمی افزایش می یابد و سپس همانطور که آنها فکر می کنند در افق 10-15 ساله تثبیت می شود و سپس این طبق پیش بینی آنها، تقاضا شروع به کاهش می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала