کدام کشور جنت مالیاتی جهان است؟

© Depositphotos.com / Dmitry Rukhlenkoپول
پول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا بزرگترین پناهگاه مالیاتی برای فراریان از مالیات است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، تحقیقات کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران (ICIJ)، ایالات متحده آمریکا را به عنوان بزرگترین بهشت ​​مالیاتی در جهان معرفی کرده است. این موضع را گاردین با اشاره به "پرونده پاندورا" مطرح می نماید.
متهم شدن ذاکر نایک به پول شویی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2019
متهم شدن ذاکر نایک به پول شویی
بر اساس این گزارش، ایالت داکوتای جنوبی دارای میلیاردها دالر ثروت از افرادی است که قبلاً به جرایم مالی متهم شده بودند. به گفته نویسندگان مقاله، چنین کشفی می تواند جو بایدن، رئیس جمهور امریکا را که وعده داده تلاش های بین المللی را برای اطمینان از شفافیت سیستم مالی جهانی هدایت کند، مورد انتقاد قرار دهد.
قابل ذکر است، در رتبه بندی سال 2015، ایالات متحده امریکا رتبه سوم را از لحاظ فرار از مالیات در اختیار داشت. از آن زمان، امریکا سهم خود را از بازار جهانی برای خدمات مالی برون مرزی از 14% به 22.3% افزایش داد.
به نقل از کارشناسان اقتصادی: "ایالات متحده امریکا فرصت کافی برای فرار از پرداخت مالیات و محرمانه بودن اطلاعات مالی افراد غیر مقیم در سطح فدرال و در کل کشور دارد.  در سطح فدرال با چشم پوشی از مقامات، امکانات اقتصادی زیادی ایجاد شده است و یا با موافقت آن ها فراهم شده است".
آمریکا، به طور جدی به نقش خود در جذب جریان های مالی غیر قانونی و حمایت از فرار از پرداخت مالیات نمی پردازد.
به نقل از کارشناسان، آمریکا "پناهگاه های مالیاتی" شهروندان داخلی و خارجی شده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала