ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

© REUTERS / Joe Skipperایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد
ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
در سال‌های اخیر چندین بار ایلان ماسک و جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا شدند و برای دستیابی به چنین جایگاهی با یکدیگر رقابت کردند. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس توانسته مدیرعامل سابق آمازون را کنار بزند و با ثروت 200 میلیارد دالری دوباره ثروتمندترین فرد جهان شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، طبق لیست میلیاردهای فوربز و بلومبرگ، حالا ماسک ثروتمندترین فرد روی کره زمین است. طبق فهرست فوربز، مدیرعامل تسلا ثروتی برابر 200.4 میلیارد دالر و جف بزوس هم ثروتی برابر 193.1 میلیارد دالر دارد. البته در لیست بلومبرگ این اختلاف بیشتر است. در این مرجع ماسک 213 میلیارد دالر ثروت دارد و ثروت بزوس هم به 197 میلیارد دالر می‌رسد.
 فوربس: ثروت ایلان ماسک تقریبا ده میلیارد دالر افزایش یافت    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
فوربس: ثروت ایلان ماسک تقریبا ده میلیارد دالر افزایش یافت
رده‌بندی فوربز
دلیل افزایش ثروت ماسک مربوط به عملکرد مناسب سهام شرکت تسلا می‌شود. ماسک تقریبا یک پنجم سهام این شرکت خودروسازی را در اختیار دارد و تسلا باارزش‌ترین خودروساز دنیا هم به حساب می‌آید. در سال 2020 ارزش سهام تسلا تقریبا 720 درصد افزایش پیدا کرد و دیروز با قیمت 777.56 دالر معاملاتش را به پایان رساند که افزایش چشمگیری را نسبت به چند روز پیش نشان می‌دهد.
رده‌بندی بلومبرگ
ایلان ماسک حالا سومین فرد روی کره زمین است که توانسته ثروت بالای 200 میلیارد دالر را تجربه کند. برای اولین بار بزوس در اگست 2020 به چنین ثروتی دست پیدا کرد و ماه گذشته میلادی، «برنارد آرنو»، مدیرعامل کمپانی غول‌پیکر محصولات لوکس «LVMH» برای مدت کوتاهی چنین ثروتی را تجربه کرد.
در حال حاضر طبق لیست فوربز، برنارد آرنو با ثروت 174 میلیارد دالری سومین فرد ثروتمند جهان است و پس از آن به ترتیب بیل گیتس و مارک زاکربرگ با ثروت 129.3 و 121.8 میلیارد دالر قرار گرفته‌اند. البته در لیست بلومبرگ جایگاه‌ها کمی متفاوت است. در حالی که برنارد آرنو با ثروت 160 میلیارد دالری همچنان در جایگاه سوم است، اما زاکربرگ با ثروت 132 میلیارد دالری در جایگاه چهارم و گیتس با ثروت 128 میلیارد دالری در جایگاه پنجم به چشم می‌خورند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала