Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

منع تراشیدن ریش در ولایت هلمند توسط طالبان

© Sputnik / Vitaly PodvitskiТалибы запрещают брить бороду
Талибы запрещают брить бороду - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
طالبان تراشیدن ریش برای مردان را ولایت هلمند افغانستان، ممنوع اعلام کردند.

گروه رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه)  که اخیرا با حمله در سراسر افغانستان قدرت در کشور را به دست گرفته است، اصلاح ریش و بازدید از آرایشگاه ها برای مردان را در تضاد با موازین اسلام و ممنوع اعلام کرده است.

 حافظ راشد هلمندی، رییس امر بالمعروف و نهی از منکر هلمند روز گذشته (یک‌شنبه، 4 میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ممنوعیت تراشیدن ریش نه تنها در هلمند، بلکه در کل افغانستان قابل اعمال است.

او تأکید کرد که این تصمیم توسط طالبان در پی یک نشست مسئولان امر به معروف و نهی از منکر این گروه با اصناف سلمانی‌ها و حمام‌ها اتخاذ شده است.

در بیانیه این گروه که برخی می گویند متحول شده و با طالبان دهه نود فرق دارند، آمده است که مسئولانی از وزارت ارشاد اسلامی در نشست با نمایندگی از آرایشگران مردانه در شهر«لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند به آنها سفارش کردند که موی مردان را اصلاح نکنند و ریش آنها را نتراشند.

این دستور در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و شامل این می شود که پخش موسیقی در آرایشگاه ها نیز ممنوع شده است.

این در حالی است که رسانه های افغانستانی پیش از این  اعلام کردند که طالبان وزارت امور زنان افغانستان را لغو و تبدیل به وزارت ارشاد اسلامی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала