کمک 45 میلیون دالری سازمان ملل برای بخش صحت افغانستان

© Photo / moph / mophکمک 45 میلیون دالری سازمان ملل برای بخش صحت افغانستان
کمک 45 میلیون دالری سازمان ملل برای بخش صحت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
عضو شوید
مسوول حقوق بشر سازمان ملل متحد به روز چهارشنبه اعلام کرده است که چهل وپنج میلیون دالر به بخش بهداشت در افغانستان کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از هشدارها در باره احتمال از هم پاشیدن بخش‌هایی بهداشتی در افغانستان از سوی سازمان صحی جهان، اکنون سازمان ملل متحد کمک چهل وپنج میلیون دالری این سازمان را به بخش بهداشت در افغانستان اعلام کرده است.

مسوول حقوق بشر سازمان ملل متحد به روز چهارشنبه اعلام کرده است که چهل وپنج میلیون دالر به بخش بهداشت در افغانستان کمک خواهد کرد.

مارتین گریفیتس، مسوول حقوق بشر سازمان ملل متحد در باره این کمک گفته است: "ما نمی‌گذاریم که بخش بهداشت در افغانستان با سقوط روبرو شود و این چهل وپنج میلیون دالر را در اختیار سازمان صحی جهان و صندوق حمایت از کودکان قرار می‌دهیم تا از بهر مصون بودن مرکزهای بهداشتی در افغانستان تا پایان امسال میلادی به مصرف برسانند".

هشدار طالبان به جنگجویان شان: اگر کسی خودسرانه انتقام بگیرد، مجازات خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
هشدار طالبان به جنگجویان‌اش: اگر کسی خودسرانه انتقام بگیرد، مجازات خواهد شد

در همین حال، شماری از بیماران و بیمارداران در ولایت خوست از کاهش عرضه خدمات بهداشتی، کمبود دارو و اکسیجن شکایت دارند.

میر سعید باشنده خوست به طلوع‌نیوز گفت: "دارو نیست. داروی که برای مریض‌ها نیاز است، را از بیرون خریداری می‌ کنیم".

از سوی هم، سرپرست پیشین وزارت صحت عامه وحید مجروح گفته است که در کنار کمبود دارو، نپرداختن حقوق چند ماهه پزشکان از مشکلات عمده فرا راه این وزارت به شمار میرود.

آقای مجروح افزوده است که کمک‌های وعده شده، نباید شکار بیوکراسی گردد و باید به زودی به افغانستان فرستاده شوند. وحید مجروح گفت: "کمک‌ها باید زود برسد، اگر زود به سیستم صحی کشور نرسد، مشکل حادتر خواهد شد و یک شمار مرکزهای صحی مسدود خواهند شد".

این اظهارات در حالی ابراز می‌شوند که رییس سازمان جهانی بهداشت در سفر چند روز پیش اش به کابل و دیدارش با رییس الوزرا، تعهد سپرده است که کمک‌های این سازمان در بخش بهداشت به افغانستان ادامه خواهد داشت.

از سوی هم سرپرست وزارت امور خارجه کابینه سرپرست از جامعه جهانی خواسته است که در بخش های بهداشت در افغانستان کمک هایی گسترده یی را انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала