Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی: نا امیدی یوفا از هر دو سال برگزار شدن جام جهانی

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر رییس یوفا UEFA Презентация официальной эмблемы Санкт-Петербурга - города-организатора Евро-2020
رییس یوفا UEFA Презентация официальной эмблемы Санкт-Петербурга - города-организатора Евро-2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
به نظر می‌رسد که اتحادیه فوتبال اروپا با ایده فاصله دو ساله بین جام های جهانی موافق نیست.

به گزارش اسپوتنیک، در می 2021 کنگره فیفا، مدیریت و رهبری فدراسیون جهانی فوتبال را موظف کرد که ایده و امکان برگزاری جام جهانی هر دو سال یک‌بار بررسی کند.

در همین حال یوفا می‌گوید که کلمه "امکان سنجی" همه آثار و پیامدها را در بر می گیرد و شامل همه مسائل مربوط به

• تقویم، قالب ها و دسترسی به مسابقات نهایی و مقدماتی؛

• تأثیر بر رقابت‌های باشگاهی و تیم‌های ملی ، فرصت‌های ورزشی و تجاری آنها؛

• تأثیر بر سلامت جسمی و روحی بازیکنان؛

• تأثیر بر روی هواداران، تمایل آنها برای مشاهده مسابقات بیشتر در این سطح، پایداری سفرهای مکرر برای آنها.

• تأثیر بر اکوسیستم گسترده فوتبال، منظور ارزیابی تعادل فرصت هایی است که تیم های ملی از تمام 211 اتحادیه عضو فیفا باید در چنین سناریوی اساسی تغییر دهند.

• تأثیر مسابقات مکرر فینال جام جهانی بر ارزش و جذابیت رویداد و نام تجاری آن.

• تأثیر بر سایر بخش‌های حیاتی فوتبال، مانند مسابقات زنان که در مرحله توسعه سریع هستند و نیاز به افزایش دید و فضاهای انحصاری دارند.

• تأثیر بر مسابقات جوانان، که دارای حداقل پیامدهای تجاری هستند اما همه چیز را در توسعه استعدادهای جوان انجام می دهند.

• تأثير بر سيستم ورزش جهاني و احترامي كه فوتبال، به عنوان ورزشي كه در سراسر دنيا دنبال مي شود، بايد به فضاهاي تجمع يافته و بهره برداري مورد استفاده در ساير ورزش ها نشان دهد.

​یوفا در حالی که منتظر یادگیری نتایج دقیق تحقیقاتی است که به دستور کنگره فیفا انجام شده است و همه زمینه های ذکر شده را پوشش می دهد، اذعان می کند که فیفا پیشنهادی ارائه کرده است که مستلزم دو برابر شدن مسابقات نهایی جام جهانی تا سال 2028 و همچنین مسابقات نهایی جام کنفدراسیون ها است.

 در سال 2025 همراه با تجدید ساختار گسترده تاریخ‌هایی که توسط تقویم بین المللی مسابقات برای بازی‌هایی که به طور منظم توسط 211 اتحادیه عضو فیفا برگزار می شود، در نظر گرفته شده است.

ما از توجه ویژه به مسابقات قهرمانی اروپا با توجه به تکرار رویداد نهایی قدردانی می کنیم، اما ترجیح می دهیم به چنین موضوعی حساس با رویکرد جامع و نه حدس و گمان بپردازیم.

یوفا از روش اتخاذ شده ناامید شده است، که منجر به این شده است که پروژه های اصلاحی رادیکال قبل از اینکه به همراه سایر ذینفعان شانس مشارکت در هر جلسه مشاوره ای داده شود، آشکارا اعلام و تبلیغ شود.

این طرح دارای خطرات واقعی است:

• کاهش ارزش رویداد شماره یک فوتبال جهان، که وقوع چهار ساله آن باعث می شود ارزش آن کاهش پیدا کند.

• از بین رفتن فرصت های ورزشی برای تیم های ملی ضعیف با جایگزینی مسابقات معمولی با مسابقات نهایی.

• خطر پایداری برای بازیکنان، مجبور به شرکت در مسابقات شدید تابستانی هر سال به جای استراحت طولانی تر در سال های متناوب؛

• خطر آینده مسابقات زنان، محروم از اسلات اختصاصی و تحت الشعاع نزدیکی رویدادهای برتر مردان.

اینها تنها برخی از نگرانی های جدی است که پیشنهاد فیفا در نگاه اول ایجاد می کند و نمی توان آنها را به سادگی با شعارهای تبلیغاتی بدون دلیل مبنی بر مزایای فرضی تقویم ضخیم تر برای مسابقات نهایی برطرف کرد.

یوفا بر این عقیده است که آینده تقویم بین المللی باید موضوع مشورت و تبادل نظر واقعی فیفا، کنفدراسیون ها و ذینفعان اصلی مسابقات باشد و با بحث آزاد درباره مشکلات درک شده و در نظر گرفتن طیف وسیعی از راه حل ها راه اندازی شود. در طول بحث، با در نظر گرفتن علاقه این بازی ها و دیدگاه مشروع طرفین مختلف، مشخص شد.

در این مرحله، احترام به یک فرآیند مشاوره با ذینفعان، که باید بی طرفانه باشد؛ نشان می دهد که از کمپین های تبلیغاتی مفاهیم از پیش تعیین شده یک جانبه خودداری کنید که به هیچ کس فرصتی داده نشده است که جزئیات آن را ببیند و دارای دامنه وسیع، اغلب اثرات غیر منتظره می باشد.

در 14 سپتامبر، یوفا و 55 انجمن عضو آن از فیفا خواستند تا یک جلسه ویژه با آنها ترتیب دهد تا بتواند نگرانی های خود را در مورد تأثیر چنین برنامه هایی بیان کند.

یوفا و 55 اتحادیه عضو آن تا به حال هنوز پاسخی از سوی فیفا در مورد این درخواست دریافت نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала