Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افغانستان در خطر حذف از جام جهانی کریکت؛ ببرهای آبی زیر کدام بیرق بازی می‌کنند؟

© Photo / ACBتیم ملی کریکت افغانستان
تیم ملی کریکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
اگر تیم ملی کریکت افغانستان زیر بیرق طالبان بازی کنند، شرکت این تیم در جام جهانی 20 آوره با خطر روبرو می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک؛ در صورتی‌که تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی 20آوره با پرچم سفید طالبان حضور یابد، حضورش در این رویداد بزرگ ممکن است به خطر بیفتد.

پس از برکناری حمید شینواری رئیس اجرایی بورد کریکت کشور توسط حاکمان طالبان، این ترس وجود دارد که ببرهای آبی در جام جهانی T20 زیر پرچم طالبان بازی کند. در روزهای آینده، هر 16 کشور شرکت کننده ملزم به ارائه پرچم‌هایی هستند که در زیر آن بازی خواهند کرد.

گزارش‌ها می‌رساند که شورای جهانی کریکت شرکت افغانستان در این بازی‌ها را زیر پرچم طالبان ممنوع خواهد کرد و به صورت جدی این بورد نیز به تعلیق خواهد رفت.

نصیب حان رییس اجرایی بورد کریکت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
گماشته شدن «نصیب خان» به عنوان رییس اجرائیوی بورد کریکت از سوی طالبان

بر اساس گزارش تلگراف، ICC جلسه اضطراری هیئت مدیره را برای بحث در مورد افغانستان برای بازی با پرچم طالبان در جام جهانی T20 تشکیل می‌دهد، چنین جلسه هیئت مدیره می‌تواند حتی به تعلیق بورد افغانستان نیز منجر شود. اما در حال حاضر، شورای جهانی انتظار دارد که آنها با پرچم سه رنگ افغانستان بازی کنند، همانطور که در رویدادهای جهانی قبلی حضور می‌یافتند.

در رویداد جهانی بیست آوره افغانستان با هند، پاکستان ، نیوزلند و دو تیم دیگر هم بازی شده که تا هنوز صلاحیت دو تیم دیگر نامشخص است.

در همین حال طالبان به صراحت گفته‌اند که به زنان اجازه نمی‌دهد در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند، این نشان می‌دهد که تیم کریکت زنان افغانستان احتمال دارد منحل شود.

این امر همچنین می‌تواند بر مشارکت تیم کریکت مردان افغانستان در بازی‌های تست کریکت تأثیر منفی بگذارد، زیرا طبق قوانین ICC یک کشور در صورتی می‌تواند در بازی‌های تست شرکت کند که باید دارای تیم کریکت زنان باشد.

این در حالیست که بازی افغانستان در پایان ماه نوامبر با استرالیا در هوبارت با چالش لغو روبرو شده زیرا استرالیا تهدید کرده که اگر تیم زنان افغانستان از بازی بین المللی کریکت منع شود، این سری بازی‌ها لغو می‌شود.

از آنجایی که تا آغاز جام جهانی T20 دقیقا یک ماه باقی مانده باید تیم‌های شرکت کننده، ترکیب‌های اصلی شان را مشخص کنند و نیز اعلام نمایند که زیر چه بیرقی رقابت خواهند کرد. در حالی‌که اکثر بازیکنان فعلا در بازی‌های IPL 2021 در امارات حضور دارند جایی‌که دور برگشت مسابقات جام جهانی T20 برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала