پاتروشف: وضعیت افغانستان نشان داد واشنگتن هیچ دوستی در جهان ندارد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر پاتروشف: وضعیت افغانستان نشان داد واشنگتن هیچ دوستی در جهان وجود ندارد
 پاتروشف: وضعیت افغانستان نشان داد واشنگتن هیچ دوستی در جهان وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه گفت که وضعیت افغانستان تأیید کرده است که در واشنگتن هیچ دوستی در جهان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، گفت که وضعیت در افغانستان تأیید کرده است که در جهان هیچ دوستی برای واشنگتن وجود ندارد، بلکه منافع "مغرضانه" وجود دارد.

پاتروشف: روسیه هرگز با طالبان در افغانستان همکاری نکرده  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2020
پاتروشف: ادعای "تبانی" روسیه و طالبان را می توان یا بی کفایتی یا دروغ عمدی خواند

پاتروشف در مصاحبه با روزنامه «آرگومنتی ای فکتی»، چاپ مسکو گفت: "در حقیقت، افغانستان به یک آزمایش محکم تبدیل شده است، و بار دیگر تأیید کرد که هیچ دوست برای واشنگتن در جهان وجود ندارد، بلکه تنها منافع خودخواهانه خود را در نظر دارد. به گفته وی پس از صرف تریلیونها دالر برای عملیات نظامی، ایالات متحده و متحدانش هرج و مرج و ویرانی را در همه جا به جا گذاشتند. وی همچنین گفت که افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، اکنون اوکراین و حتی یوگسلاوی قبلی ، ده ها کشور آسیایی، آفریقایی ، آمریکای لاتین - همه اینها نمونه هایی از استراتژی مخرب آمریکا برای سلطه جهانی است.

به گفته وی، جایی که ایالات متحده نمی تواند با مداخله نظامی آشکار به اهداف خود برسد، به شدت در امور داخلی کشورهای مستقل مداخله می کند.

وی گفت: واشنگتن تلاش می کند تا کشورهای بدرد نخور را منزوی کند، حتی از تامین وسایل اولیه بقا برای آنها منصرف شود. پاتروشف یادآور شد: به ونزوئلا یا مثلاً کوبا نگاه کنید، جایی که اوضاع در تابستان تشدید شده بود.

وی گفت در عین حال، در هر لایحه قانون، واشنگتن "روسیه ، چین ، ایران" و تعدادی از کشورهای دیگر را  "کشورهای بد" و "اغتشاشگران" می نامد.

دبیر شورای امنیت روسیه همچنین گفت که ایالات متحده به استقلال کشورهای اروپایی علاقه ای ندارد، بنابراین، آنها سعی می کنند قالب های محلی ایجاد کنند که برای آنها در اتحادیه اروپا مفید باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала