مجاهد: آمریکا مسئولیت جنایات گذشته خود در افغانستان را بر عهده بگیرد

© AP Photo / Rahmat Gulمجاهد: آمریکا مسئولیت جنایات گذشته خود در افغانستان را بر عهده بگیرد
مجاهد: آمریکا مسئولیت جنایات گذشته خود در افغانستان را بر عهده بگیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
 معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات دولت موقت طالبان بر ضرورت برعهده گرفتن مسئولیت کشتارها و ظلم‌های گذشته امریکا در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، ذبیح الله مجاهد،  معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات دولت موقت طالبان روز گذشته  (یکشنبه 19 سپتامبر)  به گروه رسانه ای «سی جی تی اِن» اعلام کرد: این تنها رویدادی نیست که ایالات متحده مرتکب شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
هشدار طالبان به جامعه بین‌المللی

مجاهد در ادامه از جامعه بین المللی برای افغانستان درخواست کمک کرد.

این مقام طالبان جامعه جهانی را به دلیل حمایت از آنچه آن را «دولت فاسد» افغانستان در طول 20 سال گذشته توصیف کرد، به باد انتقاد گرفت که با به قدرت رسیدن طالبان کمک‌های خود را متوقف کرد.

وی همچنین تصریح کرد: «طالبان صلح را به افغانستان به ارمغان آورده و ما تروریست نیستیم.»

این اظهارات وی بعد از آن مطرح شده که با گذشت سه هفته از کشتار غیرنظامیان افغان در حمله اخیر پهپادی آمریکا به منطقه‌ای در کابل و افزایش فشارهای رسانه‌ای بر مقام‌های واشنگتن برای شفاف‌سازی در این موضوع، پنتاگون بالاخره به این جنایت اعتراف کرد.

«فرانک کنث مک‌کنزی، رئیس نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام شامگاه شنبه با اذعان به کشته‌شدن ده غیرنظامی از جمله 7 کودک در حمله پهپادی 29 آگست به کابل، این حادثه را فقط «اشتباهی غم‌انگیز» توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала