قانون جدید طالبان در دانشگاه‌ها

© Sputnik / Zahra Sayasقانون جدید طالبان در دانشگاه‌ها
قانون جدید طالبان در دانشگاه‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
وزارت تحصیلات طالبان گفته است که در صحن دانشگاه‌ها طبقه اناث و ذکور ازهم فاصله بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجاهد اندرابی، وزارت تحصیلات طالبان با ایجاد طرح جدیدی برای صنوف طبقه اناث و ذکور می‌گویند که صنوف دانشگاه‌ها بین دختر و پسر با شیشه فلم دار جدا شود.

سبک جدید تحصیل دانشجویان در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
نصب پرده/سبک جدید تحصیل در دانشگاه های افغانستان

در ماده ۷ مقرره تحصیلات عالی طالبان برای دانشگاه ها آمده است: در صحن دانشگاه طبقه اناث و ذکور از هم باید فاصله بگیرند، در صورتی یک دختر و پسر در پهلوی هم در حالی صحبت کردن‌ دیده شوند، موظفین امارت اسلامی، آن ها را مورد باز پرس قرار خواهد داد‌ و در صورت اثبات رابطه نامشروع، دادگاهی خواهند شد.

پیش از این سرپرست این وزارت، شیخ عبدلباقی حقانی، بحث درباره سیستم آمورشی صنوف مختلط را در دانشگاه‌های کشور پایان یافته می‌داند و بر از سرگیری نظام تحصیلی با برخی تغییرات عمده در چارچوب شریعت اسلامی سخن می‌زند.

شیخ عبدلباقی حقانی به خبرنگاران گفت: «هر مضمونی که در تضاد با شریعت اسلامی باشد، حذف خواهد شد.»

این درحالیست که دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان به دانشگاه بازگشتند. اما این بار دانشجویان دختر و پسر با نصب پرده یا تخته از هم جدا شده‌اند. در گالری امروز تصاویری از آغاز تدریس در دانشگاه ها منتشر می‌گردد.

طالبان در زمان دوران حکومت قبلی خود بین سال‌های 1996 تا 2001 دختران را از حضور در مکاتب و زنان را از ورود به دانشگاه و محل کار منع کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала