سازمان ملل: قحطی افغانستان را تهدید می‌کند

© Sputnik / B. Hakimiسازمان ملل: قحطی افغانستان را تهدید می‌کند
سازمان ملل: قحطی افغانستان را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
نماینده سازمان ملل در افغانستان خواهان حل مشکلات بشردوستانه در این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دبورا لیونس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان به شورای امنیت گزارش داده است که یک وضعیت فاجعه بار در افغانستان ایجاد شده است.
سازمان ملل گزارش وی را نشر کرده است: "یک وضعیت فاجعه بار در افغانستان ایجاد شده است، هیچ پولی وجود ندارد، مواد خوراکه رو به قیمت شدن است، جامعه بین المللی و بسیاری از اهداکنندگان با ترس از اینکه آنها به دست طالبان بیفتند جریان مالی را متوقف کرده اند."

هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی پیشینه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی پیشینه

وی هشدار داد که بدون از سرگیری بودجه، افغانستان در یک بحران اقتصادی قرار می گیرد که منجر به فقر و گرسنگی میلیون ها نفر و همچنین خروج گسترده پناهندگان از این کشور می شود.
خانم لیونس، افزوده است که افغانستان تا حد زیادی به واردات وابسته است و نمی تواند حتی دارو را بدون پول خریداری کند. وضعیت کنونی می تواند کشور را به عقب برگرداند.
فرستاده ویژه سازمان ملل به افغانستان در مورد اعلام کابینه طالبان نیز گفت: "بسیاری از اعضای کابینه طالبان تحت تحریم های سازمان ملل هستند، از جمله نخست وزیر، دو معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه."
نماینده ویژه گفت: "شما باید تصمیم بگیرید که چه اقداماتی در لیست تحریم ها انجام دهید و چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید."
به گفته وی، معضل واقعی باید توسط اعضای شورای امنیت، کشورهای همسایه و کل جامعه بین المللی حل شود.
وی از موفقیت مجمع شانگهای در دوشنبه ابراز امیدواری کرد و از اهمیت تروئیکای گسترش یافته توسط روسیه برای حل مسالمت آمیز در افغانستان و ابتکار پاکستان برای نشست وزیران را یادآور شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала