Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوفا برعلیه فیفا؛ هشدر اروپایی‌ها به برگزاری هر 2 سال یکبار جام جهانی

© Flickr / Global PanoramaUEFA Logo
UEFA Logo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
یوفا تهدید کرده که اگر جام جهانی هر 2 سال یکبار برگزار شود، اروپا آنرا تحریم خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ الکساندر چفرین رئیس یوفا، فیفا را تهدید کرد که اگر جام جهانی دوساله شود، این بازی‌ها را در اروپا تحریم می‌کند.

در ماه می، کنگره فیفا پس از درخواست فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، با امکان سنجی تغییر تقویم موافقت کرد.

آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال که اکنون مدیر توسعه جهانی فوتبال فیفا است، ایده خود را برای مشورت با بازیکنان و مربیان سابق شریک ساخته است.

در پیشنهاد وی، مسابقات انتخابی جام جهانی در یک یا دو پنجره جمع می‌شوند و در پایان هر فصل یک تورنمنت برگزار می‌شود و جام جهانی هر دو سال یکبار انجام خواهد شد.

ونگر امروز به خبرنگاران با اصرار گفت که هیچ مسابقه‌ای بیشتر از تقویم بازی‌های ملی فعلی وجود نخواهد داشت، به بازیکنان 25 روز استراحت قبل از شروع فصل جدید تضمین می‌شود، اختلال در فوتبال داخلی کمتر ایجاد می‌شود و هواداران این فرصت را خواهند داشت که بازی‌های ملی با کیفیت بالاتری را تماشا نمایند.

اما چفرین در حال انجام یک گزارش مختص به خود بود و به طرز چشمگیری این مشارکت را افزایش داد و مشارکت اروپایی‌ها و آمریکای جنوبی در این مسابقات را در صورت ادامه اصلاحات، زیر سوال برد.

چفرین به رسانه تایمز گفت: "ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که در آن بازی نکنیم. تا آنجا که من می‌دانم، آمریکایی جنوبی در یک صفحه هستند. موفق باشید در چنین جام جهانی. من فکر می‌کنم هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد، زیرا خیلی با اصول اولیه فوتبال مغایرت دارد. بازی در هر تابستان یک تورنمنت یک ماهه، برای بازیکنان قاتلانه است. اگر هر دو سال یکبار با جام جهانی زنان و مسابقات فوتبال المپیک درگیر شود."
چفرین افزود: "ارزش دقیقاً به این دلیل است که هر چهار سال یکبار، شما منتظر آن هستید، شبیه بازی‌های المپیک است و این یک رویداد بزرگ است. من نمی‌بینم که فدراسیون‌های ما از آن حمایت کنند."

همه طرفین توافق دارند که تقویم بازی‌های ملی زیاد است و نیاز به اصلاح دارد. با این حال به نظر می‌رسد نزاع قدرت بین فیفا و یوفا در حال شکل گیری است و پول و نفوذ در قلب آن قرار دارد.

جام جهانی دو ساله برای فیفا بسیار پرسود خواهد بود، زیرا می‌گوید این نهاد می‌خواهد به کشورهای بیشتری فرصت رقابت و میزبانی تورنمنت بازی‌ها را بدهد و همچنین سرمایه‌های اضافی را برای توسعه بازیکنان در سراسر جهان سرمایه گذاری کند.

اما یوفا هر چهار سال یکبار میزبان مسابقات اروپایی است و در نظر دارد فوتبال باشگاه‌های اروپایی را هر ساله گسترش دهد، از جمله تغییرات در مسابقات اصلی‌اش یعنی لیگ قهرمانان.

چفرین در این باره گفت: "امیدوارم که آنها [فیفا] به خود بیایند، زیرا من رویکرد درستی نمی‌بینم که به جز کنفدراسیون‌ها به همه جا بروم و با ما صحبت نکنند. آنها نیامدند، تماس نگرفتند، من نامه یا چیزی دریافت نکردم. من فقط در رسانه‌ها خواندم."

نشست همه 55 کشور عضو یوفا قرار است روز سه شنبه برگزار شود که در آن طرح فیفا مطرح خواهد شد.

یوفا بسیار عصبانی است که پیشنهادات دوسالانه جام جهانی قبل از مشورت با کنفدراسیون‌ها ارائه شده و به اشتراک گذاشته شده است.

گروه لیگ‌های اروپایی نیز با 58 گروه هوادار از سراسر جهان اعتراض خود را نسبت به این طرح اعلام کرده است. با این حال، فیفا رایزنی با بازیکنان و مربیان سابق خود را آغاز کرده و می‌گوید که با 80 شخصیت برجسته در بازی صحبت کرده که گفته می‌شود همه از آن حمایت می‌کنند.

این هفته یک گروه مشاوره فنی جدید با نام (TAG) در مورد آینده فوتبال مردان که شامل بازیکنان و مربیان هر شش کنفدراسیون است، در دوحه قطر دیدار کردند.

در بین آنها تیم کاهیل بازیکن سابق اورتون و استرالیا، پیتر اشمایکل دروازه‌بان افسانه‌ای منچستریونایتد و ملی پوش ناروی و رونالدوی برزیلی حضور داشتند.

آنها به ونگر پیوستند تا ویژگی‌های جام جهانی دوساله و تقویم مسابقات را اصلاح کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала