طالبان: زنان بخشی از دولت ما را تشکیل خواهند داد

© Sputnik / Sadiqa MoshtaqПротесты в Кабуле
Протесты в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که در دولت طالبان برای زنان پست‌ها در نظر خواهد گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در مصاحبه با رسانه فرانسوی BFMTV، گفت: این دولت موقت است. ما مطابق قوانین شرعی برای زنان پست‌هایی خواهیم داشت. این آغاز کار است، اما ما جایی برای زنان پیدا خواهیم کرد. آنها می‌توانند بخشی از دولت باشند. این در مرحله دوم ما خواهد بود.

روز گذشته شماری از بانوان جوان در ناحیه سیزدهم شهر کابل، در دشت برچی علیه سیاست‌های حذف و کشتار طالبان مظاهره کرده‌اند.

در این گردهمایی مدنی شعار می‌دهند که «هیچ حکومتی وجود زنان را انکار نمی‌تواند». آنان همچنین از بی‌طرفی جامعه جهانی نسبت به انتقام‌جویی‌های طالبان از اعضای پیشین نیروهای امنیتی افغان انتقاد دارند.

بانوان معترض عکس نگار، افسر پولیس افغانستان را که در ولایت غور توسط طالبان تیرباران شد حمل کرده و می‌گویند «دنیا چقدر بیرحمانه تماشای مان می‌کند».

این درحالیست که روز گذشته گروه طالبان اعضای کابینه‌شان را اعلام کرد که در آن هیچ زنی حضور ندارد و وزارت امور زنان را نیز از لیست کابینه حذف کرده به جای آن وزارت امربالمعروف و نهی المنکر اضافه شده است.

در این کابینه که به قول سخنگوی طالبان یک حکومت «همه‌شمول» است، هیچ غیر پشتونی حضور ندارد و تمامی اقوام و مذاهب دیگر نادیده گرفته شده است.

همزمان با این، تظاهرات مردم در کابل و هرات نیز به خشونت کشیده شد و بیش از ده نفر توسط طالبان کشته و زخمی شدند و 14 خبرنگار بازداشت شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала