تکذیب گزارش مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران در واتساپ توسط فیس‌بوک

© Flickr / Microsiervosتکذیب گزارش مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران در واتساپ توسط فیس‌بوک
تکذیب گزارش مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران در واتساپ توسط فیس‌بوک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
موسسه تحقیقاتی «ProPublica» با انتشار گزارشی رمزگذاری سرتاسری واتس‌اپ را زیر سوال برده و می‌گوید ادعاهای این پلتفرم مبنی بر حفظ حریم خصوصی کاربران بی‌پایه و اساس است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، حالا فیسبوک نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و می‌گوید چنین گزارش‌هایی اتهامی دروغین هستند و آنها را تکذیب می‌کند.

ProPublica ادعا می‌‌کند پیام‌های واتس‌اپ به صورت سرتاسری رمزگذاری نشده‌اند و حتی ادعا می‌کند این شرکت اطلاعات شخصی کاربران را با وزارت دادگستری ایالات متحده و سایر سازمان‌های اجرای قانون به اشتراک می‌گذارد. اما فیسبوک نظر دیگری دارد و می‌گوید چنین گزارش‌هایی براساس سوءتفاهم شکل گرفته‌اند.

ترکیه واتساپ را 197 هزار یورو جریمه کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
ترکیه واتساپ را 197 هزار یورو جریمه کرد

این شرکت گزارش تهیه شده توسط ProPublica که رمزگذاری سرتاسری فیسبوک را زیر سوال می‌برد، گزارشی حاوی اطلاعات اشتباه و دروغ می‌داند و آن را تکذیب می‌کند. فیسبوک می‌گوید این گزارش براساس سوءتفاهم‌های شکل گرفته برای ProPublica تهیه شده است و متذکر می‌شود تنها پیام‌هایی که توسط کاربران واتس‌اپ تایید شوند، به دست فیسبوک می‌رسند.

سخنگوی واتس‌اپ در بیانیه‌ای درباره حفظ حریم خصوصی اعلام کرد: «واتس‌اپ شرایطی را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند پیام‌های حاوی محتوای هرزنامه یا پیام‌های حاوی سوءاستفاده از افراد را به این پلتفرم اطلاع‌رسانی کنند. این ویژگی برای مبارزه با سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی طراحی شده است. دریافت چنین پیام‌هایی از سوی کاربران به معنی زیر سوال بردن رمزگذاری سرتاسری نیست و با طرح چنین اتهامی مخالفیم».


بر اساس گزارش ProPublica، بیش از یکهزار نفر کارمند قراردادی در آستین، تگزاس، دوبلین و سنگاپور، میلیون‌ها پیام و محتوای چت کاربران را بررسی می‌کنند. ظاهرا کارمندان این شرکت از نرم افزار مخصوص فیس‌بوک به شکل نادرستی برای دسترسی به پیام‌های خصوصی، عکس‌ها و ویدیوهای کاربران استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که پیام‌ها توسط سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فیسبوک نمایش داده می‌شوند.

هنگامی که کاربران دکمه گزارش کردن یا report را در برنامه مورد استفاده قرار می‌دهند، کارمندان واتس‌اپ می‌توانند به محتوای چت خصوصی دسترسی پیدا کنند و آن پیام را در قالب نقض شرایط استفاده از خدمات پلتفرم در اختیار داشته باشند. طبق گفته مهندسان و ناظران سابق واتس‌اپ، پیام مربوطه به همراه چهار پیام قبلی در چت از جمله هرگونه تصویر یا فیلم برای واتس‌اپ ارسال می‌شود. سپس سیستم به صورت خودکار چنین مواردی را در صف انتظار قرار می‌دهد تا کارمندان واتس‌اپ بتوانند آنها را ارزیابی کنند.

در گزارش به این موضوع اشاره شده که واتس‌اپ به صورت منظم این اطلاعات رمزگذاری نشده را در اختیار وزارت دادگستری ایالات متحده و سایر سازمان‌های اجرای قانون می‌گذارد. ProPublica از کارمندان واتس‌اپ درخواست کرد که در مورد روال کار برای آنها توضیح بدهد ولی آنها از افشای اطلاعات شرکت امتناع کردند. هر کارمند واتس‌اپ روزانه بیش از 600 گزارش را بررسی می‌کند و برای هر گزارش کمتر از یک دقیقه فرصت رسیدگی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала